23 Nisan 2016 Cumartesi

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 2670 İNCİ BEYİT

2670. (Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)
Alnına dökülen büklüm-büklüm saçların, nasıl da iple oynar, pervasız (Çekinmeden, korkmadan söyleyen)bir şuh (Neşeli, serbest);
O akıllar çelen, gönüller çalan saçların pervasız şuhluğunu istiyor gönlüm.

Gönlümde gammaz bakışlarından fitneler var;
O fitneler koparan, o hasta bir büyücüye benzeyen gözleri istiyorum, o bakışları özlüyorum ben.

Hainlikleri, kötülükleri pek hoş, cefaları pek güzel;
Hainliği beni yakıp yandırıyor, o yüzden o gaddarı istiyorum, o haini arzuluyorum.

O mekânsızlık âleminde yanıp parlayan eşsiz muma, daima pervane gibi yanıp yakılmak istiyorum.

A güzellik gül bahçesi, yüzünü aç;
Ay bile yüzünü görmüş de utanmış;
O gül bahçesini istiyorum ben.

Dört yıl sonra boyuna, biteviye beraber oturalım, bir yoldan, seninle kavuşmayı diliyorum, dileğim bu, benim.

Aklın o işi yaptı, aşksa bu işi başardı;
O işte fayda yok, onun için bu işi istiyorum ben.

Padişahın yastığını atalım, yılanın açtığı yarayı yaralım, güzelin Mustafa’sıyla beraber o mağarada kalmak istiyorum (Seninle beraber olmak ve Allah’a sığınmak istiyorum).

Ayrılık Tatarı miskler saçtı, amberler yağdırdı;
Tatar ceylanının misklerini istiyorum ben.

Gönlümde öyle bir yük var, öylesine sıkılıyorum ki sabrım-kararım kalmadı;
Padişahım, izin ver, bir kerecik lütfet, ben bunu istiyorum.
                       ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                         ***
Neler öğrendik;
1. Mevlana Hazretlerinin 4 yıldır Şems Hazretlerinden uzak kaldığını, çok özlediğini öğrendik.
                            *
İşte böyle yaren;
Sevileni her ne kadar hayaliyle görsek de, hayalimizde yaşatsak da sevdiğimi kişinin bedenini de görmek, onunla konuşmak, yakın olmak arzusundan vazgeçmediğimizi öğrendik, anladık.
                            *

RAVLİ

Popüler Yayınlar