1 Kasım 2015 Pazar

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 970 İNCİ BEYİT

970. O ruhani padişah (Allah) gene beni çağırmada, bir doğanım (Avcı kuşu) ben, beni padişahçasına yücelere çekmede.

Ayağımı sen bağlamışsın sevgilim, senin sarhoşunum sevgilim;
İster ok olayım, ister yay yüzüğü, senin elindeyim sevgilim.

Fırlar yücelirsem senin yüzünden fırlar-yücelirim.
Sarhoşsam senin sarhoşum.
Alçalırsam senin yüzünden alçalmışımdır, varsam senin yüzünden var olmuşumdur.

Beni sarhoş ettin de döndürüp oynatmaya koyuldun;
Mademki küpün ağzını kapadın, ben de ağzımı yumdum işte.

Ey gamından sarhoş olduğum, sarhoşum, evet, kadeh kırdım;
Dün ettiğim ahidlerin hepsini bozdum, sarhoşlukla hepsinden de kurtuldum.

Sevgili, düşünceleri, düşüncelere dalmayı kadehle vur, kır;
Çünkü bugün o şarabı sunan sakiye (Allah’ı sevdiren, Allah nuru döken kişiye) avlandım ben.

Benden hamlık gitti, onu (Gerçekleşmesine imkan olmaz diye düşünmeyi ) damdan aşağıya attım;

Onun görüşüp konuşması bir tuzaktı, tutuldum gitti, artık tuzakla ne işim var?

Elimden bir yılandır (Sinsilik, hainlik), sıçrayıp süzüldü, dağa yürüdü, mağaraya girdi;
İşsizlikten-güçsüzlükten kurtulduk, yüzlerce defa şükretmeye daldık, benim şiarım oldu bu şükür.

İnsan kılığında kara akrep (Her fırsatta sözleriyle başkalarını inciten veya onlara kötülük eden) çoktur, fakat bizden kaybolup gitti bu akreplik, bu yüzden şükrediyorum ben.

Hocam, esenlik sana, ben sefere (Yüce yolculuğa) gitmeye niyetlendim;
Gökyüzü damından gizlice bir geçit, bir yol buldum.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik;
1.    Allah’ı kendimize sevgili edinmemiz, bir sevgiliye nasıl davranılırsa öyle davranmamız gerektiğini öğrendik.
2.    Aklımızın anlayamayacağı işlerde kişiyi Allah’ın sarhoş ettiğini, böylece istediği her neyse o kişiye yaptırdığını öğrendik.
3.    Allah kendine yaklaşmasını istediği kişiyi dostlarından birini istediği kişiye sevdirerek onu tuzağa düşürdüğünü öğrendik.
4.    Mevlana Hazretlerinin Allah’a ulaşacak gizli bir yol bulduğunu öğrendik.
                                  *
İşte böyle yaren;
Allah’ın kendine çektiği kişinin her fırsatta sözleriyle başkalarını incitmekten veya onlara kötülük eden biri olmaktan, gizli ve kurnazca kötülük yapmaktan, zarar vermekten, üzmekten ve kötülük yapmaktan hoşlanan biri olmaktan kurtulacağını öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar