10 Kasım 2015 Salı

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 1050 İNCİ BEYİT

1050. A sarhoşların canı, gönlü, sözümü iyi tut, sözümü;
Açıl bana.
Mahrem değilsin (Başkalarına söylemem) diyorsun, and olsun (Şahit olsun) Allah’a, mahremim (Gizli olanı söylemem), mahrem (Gizlerim).

O yıllanmış şarabı doldur kadehe, gel otur kucağıma, otur, otur ki böyle bir anda uykuda bile olsam uyanır, sıçrar kalkarım ben.

Canın için, başın için ey dost, şimdi sun bize;
Aldatma, yarın doldururum, yarın sunarım demeye kalkışma.

Senden ne diye el çekeyim?
Vallahi de bırakmam seni, billahi de bırakmam.

Sonucu bıktım artık, vazgeçtim kavgadan-gürültüden dedirtmeyecek kadar savaşır-dururum seninle.

Şarabın yeliyle beni ateşlere salıp yakmanı isterim;
Kendi suyunla beni toprak gibi alçaltmanı, yerlere döşemeni dilerim.

Adını söylemediğim dilbere canım feda olsun;
Onu aramadığım günüm varsa kararsın, geceye dönsün.

Yarın o, benim mahalleme çıkar-gelir de ben gönül kaydında kalırsam bütün şehirde rezil-rüsva (Toplum içinde utanılacak duruma düşmüş) olayım gitsin.

Dedim ki:
Geldim, aradım seni, fakat evde yoktun;
Yarabbi, böyle bir yalanı, hem de yüzüme karşı nasıl da söylüyor.

Bir gün, and (Şahit) olsun Allah’a, gazel söyleye-söyleye can vereceğim, çünkü nice zamandır, zârı-zârı (Sızlanarak, inleyerek) ağlayıp duruyorum, kıla döndüm (İnceldim, zayıfladım) artık.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretlerine en gizli davranışlarımızı ve sözlerimizi söylemekte çekinmememiz gerektiğini, dinleyeceğini, yardım edeceğini, sırrımızı gizleyeceğini öğrendik.
2.    Mevlana Hazretlerinin kendine bağlananları bırakmayacağını, sarhoş bir hale getirerek düzelteceğini öğrendik.
                                  *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretlerinin kendisine candan bağlananlardan, sevenlerinden ve sevdiğinden asla vazgeçmeyeceğini öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar