17 Kasım 2015 Salı

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 1120 İNCİ BEYİT

1120. (Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretleri ile ilgisini anlatımı)
Gerçeğe baş eğen gerçeksen kutluluk mağarasına git, Müslüman bir ersen teslim oluş ülkesine var.

A benim canım, can istemişsin, işte buracıktayım ben, işte buracıkta can;
Sana feda olmayacak canı tut da cehennemin ta dibine at.

Her an, bir yepyeni İsa’nın doğmasını istiyorsan senin o gül bahçenden bir yeldir (Rüzgâr), estir de yolla Meryem’in büründüğü elbiseye.

Yokluk yurdunun varlık yurdu olmasını istiyorsan o, İmran oğlu Musa’nın gördüğü ateşi sal matem harmanına (Acıların, üzüntülerin, sıkıntıların bir küme oluşturduğu yere, yani gönlüne), yansın gitsin.

İki âlimin de aynı kâseden yemesini içmesini, aynı yola-yordama sahip olmasını istiyorsan o, ben Allah’ım sürmesini çek iki âlemin de gözüne (Benliğini yok ederek Allah’ta var olmanın yolunu bul).

A aydın gönüllü çalgıcı, ben susuyorum, fakat sen, dinleyenleri zîr perdesine (En ince telden çalarak) doyurdun mu tut, bem perdesinden (En kalın telin) çalmaya başla.

Sen, gamların, kederlerin düşmanısın, susmak yaraşmıyor sana;
Her an, gamın (Üzüntünün) başına bir yeni taş at.

Kazmasız, külünksüz sanki bir ark açılmış gibi can kaynağından her yoksulun evine bir yol buldu.

Gönül, yüzünü cana döndü de ey âşık, ey dertlere batmış sevdalı, sevgilinin penceresine yürü, evinde oturup durma dedi.

A sevdalı hoca, a kâr kaydına düşmüş tacir, ovalara yüz tut, neşe gül bahçesine git, gamlıların gamına dalma.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik;
1.    Ben-sen demekten vazgeçip kendimizi yok sayıp Allah’ın varlığında var olmanın yolunu bulmamız gerektiğini öğrendik.
2.    Allah’a yol bulmak için onun dostlarını bularak, hizmet edip yaklaşarak bu yolun inceliklerini öğrenmemiz ve uygulamamız gerektiğini öğrendik.
                             *
İşte böyle yaren;
Kutlu, mutlu, üzüntülerden uzak olmak için eminlik yurduna ulaşmak istiyorsak;
Önce Tanrı erine kalbimizi, gönlümüzü teslim etmemiz, âşık olmayı öğrenmemiz, Tanrı erlerinden öğrenmemiz ve yardım almamız gerektiğini öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar