25 Kasım 2015 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 1190 İNCİ BEYİT

1190.Biliyorsun ki (Allah’ım sana) dua etmedeyim (Yalvarmadayım, yakarmadayım), her yerde seni övmeydim;
Seni bırakıp da kimlere gideyim ben, kimlere derdimi dökeyim?
Hadi, bir şey ver yoksullara.

Ağrın-sızın olmasın;
Âmin (Allah bu dileği kabul etsin).
Kaza uzak olsun senden;
Âmin.
Tanrı yâr-yaver (Sevgili, dost, tanıdık, yardımcı) olsun sana;
Âmin.
Hadi, bir şey ver yoksullara.

Civarın cennettir, huyun merhamet (Acıyarak, esirgeyerek korumak);
Hele şu anda, şu saatte,
Hadi, bir şey ver yoksullara.

Dua ettik, yürüdük, mahallenizden geçip savuştuk;
Hoşça kal, işte biz gittik;
Hadi, bir şey ver yoksullara.

Leylâ (Tutkuyla sevilen) bir yandan, Mecnun (Tutkuyla seven) bir yandan kulağımı çekip duruyor;
O yana o çekmede beni, bu, bu yana.

Bir kulağım bunun elinde, öbür kulağım onun elinde;
Bu yücelere çekiyor beni, öbürü ovaya (Düzlüklere), yazı-ya (Dağa bayıra) sürüklüyor.

Bu çekişin elinden, şu ateşlerle dopdolu gök kubbenin yüzünden ben de gök değirmisi (Yuvarlağı) gibi dönüp durmada, ağlayıp yanmadayım.

Kendimde olmadığım zaman kulağım, bunların elinden kurtulur da padişahlar gibi atlaslara bürünür, ağır libaslar (Elbiseler) giyinir, salınırım.

Kendi hırkamı kendim yırtar, dikerim ya, işte o güne aşığım ben;
Sen de keyfiyete (İyi veya kötü olmasına) sığmayan, dile, söze gelmeyen hırkaya keyfiyetsizlik yamasını yama (İyi-kötü demeden üzerine aşk yamasını yapıştır).
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik;
1.    Derdimizi dökecek, yardım edecek varlığın Allah ve onun dostları olduğunu öğrendik, anladık.
2.    Kendi kendine âşıklık olmadığını, Allah’ın kendine çekmesinden olunacağını öğrendik.
3.    Tutkuyla sevmenin ve sevilmenin insanı yücelere çıkardığı gibi aşağılara da indirdiğini öğrendik.
4.    Tutkuyla sevmenin insanı kendinden geçirdiğini öğrendik.
5.    Âşık olduğumuzda karışık sorunların içine daldığımızı, bu sorunların içinden çıkıp bir sonuca varma becerisini kazandığımızı öğrendik.
                             *
İşte böyle yaren;
Hak âşıklığını üstümüze almamızı Mevlana Hazretlerinin öğüdü olduğunu, iyi-kötü demeden bu işe sarılmamız gerektiğini öğrendik, anladık.
RAVLİ LEYLA İLE MECNUN
RAVLİ SEVGİ DAVRANIŞLA İSPATLANIR
RAVLİ SEVGİLİDEN GELEN HOŞTUR
RAVLİ ADINI ANMAK ÖZELLİĞİNİ SÖYLEMEK
RAVLİ SEVEN İLE SEVİLENİN BİR ARARYA GELMESİ
RAVLİ ŞEMS-İ TEBRİZİ VE SEVGİ GÖZÜYLE BAKMAK yazarak Gooogleden okumalısın.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar