9 Kasım 2015 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 1040 İNCİ BEYİT

1040. (Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerini anlatımı)
Lütfunun (Karşılıksız iyiliğinin) güzelim bulutu, canımızı da, gönlümüzü de hoş bir hale getirdi;
Toprağa da tesir etti, taşa da, kayaya da.

Şu âlemden geçip gittikten sonra Âdemoğullarının suretlerinden kurtularak seninle beraber canlara karışmak, canlarla birleşerek can halvetine (Issız bir yerde kalmak) dalmak, bir hoş âlem olacak.

O sarhoş bakışlarından, o büyücüden, o büyücü huylunun yüzünden, bilen, bilmeyen her göz, şaşırmış kalmış.

Bilirsin ya, deli-divaneyim ben, hiçbir şeyden utanmam, delilik, sevgi, damarımda, mayamda var;
Yaratılışım böyle benim.

Ey onun ateşinden, suyundan bir nişane, bir eser arayan, iki gözümüzden akan yaşlara da bak, yüzümüzün, benzimizin sarılığını da seyret.

Balçık âleminde de, canla gönül âleminde de aşk yüzünden hem eminlik var, hem de fitne (Karışıklık, kargaşa), bu kavga, gene aşk yüzünden.

O alnına dökülen büklüm-büklüm saçlar, o can zincirleri yüzünden hem inanmış Müslüman zünnar (Hizmete kendin adamışlığı gösteren kemer) bağlamıştır, hem Hıristiyan.

Kokusundan coşup köpürdüğüm, sarhoş olup kendimden geçtiğim o şarap yok mu?

Ey saki (İnsan ruhuna Allah’ı sevdiren, Allah nuru saçan), o şaraptan (Tanrı şarabından) anla halimi, vallahi bu haldeyim işte.

A benim sarhoş sakim, şu kırık dökük halimi seyret.
A benim elimden kaçıp giden, o ele mensubum, bana ne yaptıysa o el yaptı, sen de anlayıver bunu.

Tuzağın beni kırdı-döktü, ben senin kadehini kırıp döktüm;
Sen de sarhoşsun, ben de sarhoşum;
Sen de kırdın-geçirdin, ben de kırdım-geçirdim.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik;
1. Şems Hazretlerinin ruhumuza Allah’ı sevdirdiğini, Allah nuru saçtığını, Mevlana Hazretlerinin bu kadarıyla kalmayıp canını Şems Hazretlerine hizmet ettiğini, canına dost ettiğini, böylece dünyaya ait etkilerden kendini kurtaracak olan sarhoşluğa ulaştığını öğrendik.
                                  *
İşte böyle yaren;
Mevlana ve Şems Hazretlerinin Allah aşkıyla kendilerinden geçip bir ve beraber olduklarını öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar