5 Kasım 2015 Perşembe

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 1010 İNCİ BEYİT

1010. O (Şems Hazretleri) beni coşturup söyletmiyorsa sözü bırakayım, sükût edeyim (Susayım, söz söylemeyeyim);
Çünkü atlı odur, bense onun ayağının altında bir tozum ancak.

Sen uyumayacaksan otur, ben uyudum;
Sen, kendi hikâyeni söyleyedur, ben hikâyemi söyledim, bitirdim.

O hikâyeyi bitirdim artık, çünkü öylesine uykum var ki sarhoşlar gibi her yana sendeliyorum, yıkılıyorum.

İster uyuyayım, ister uyanık olayım, o sevgiliye susuzum (Çok istiyorum, özlem çekiyorum) ben;
Onun hayalidir yoldaşım-eşim benim.

Ayna gibi o yüze tâbiim (Bağımlıyım);
O yüzdendir ki onun sıfatlarını göstermedeyim, onun sıfatlarını (Özelliklerini) gizlemedeyim.

O gülünce ben de gülerim, o coşup köpürünce, açılıp saçılınca ben de coşar-köpürürüm, açılır-saçılırım.

Ötesini sen söyle delip-delip senin ipine dizdiğim mana incileri, hep senin denizinden çıkan incilerdir.

Kendimden geçmişim amma bundan da daha fazla geçmek isterim ki gözüne, işte diyeyim, sarhoş dediğin böyle olur, böylesine sarhoşluk isterim ben.

O güzelim boğazımı tuttu da ne istiyorsun dedi;
İşte dedim, bunu istiyorum.

Ne taç isterim ben, ne taht isterim;
Tapında (İnancımı ve bağlılığımı göstermek için) yeryüzüne düşüp kapanmayı (Senden başka herkesle ilişkimi kesmek) isterim ancak.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerinin aşk yolundan gönlüne girdiğini, buradan bizlere sırlar verdiğini öğrendik.
                                  *
İşte böyle yaren;
İnsana Allah’ı sevdiren, Allah nuru döken kişiye tutkulu bir sevgiyle bağlanıp hizmet etmemiz, yüzünü göremezsek bile hayaliyle sevgi ve ilgimizi devam ettirmemiz gerektiğini öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar