2 Kasım 2015 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 980 İNCİ BEYİT

980. Can, ta madenine, aslına kadar gitmeyi kurdu;
Bakış kudretini bana bağışlayan yerde gözüm.

İşte şimdicek sel, meylettiğim yere sürüp götürüyor beni;
O denizin ayrılığıyla ciğerim, ne de yanmıştı, ne de kavrulmuştu.

Türkçesine hakanın tapısına kadar oynaya-oynaya at süreceğim, çünkü otağ kadar geniş, büyük yüzlerce kemer (Görev ve yetki) verdi bana.

Gölge gibi yok oldum, güneşin ışığında yokluğa erdim de o yüzden Ay gibi daima onun ardında gezip dolaşmadayım.

Lâ’l  (Kırmızı parlak taş) gibi onun hararetiyle, onun ışığıyla bambaşka bir parıltım var, bambaşka bir aşkım var.

Kabuğum şöyle dursun özümü, içimi bile kırsa gene ben hem özüm, içim, hem terü tazeyim;
Kamış gibi beni kırsa bile yüzlerce şekerler var bende.

Selvi gibi, süsen (Çiçeği ) gibi hem ayağım bağlı, hem hürüm;
Taş gibiyim, demir gibiyim, gönlümde kıvılcımlar var.

A gönlümdeki dilber, edebim (Terbiyem), ârım (Utanma duygum) elden gidiyor;
Fakat senden elde edip bağrımı bastığım şey, yeter bana ebediyen, yeter.

A benim efendim, sabrım tükendi, çıkma gönlümden, uzaklaşma benden, beni uzaklaştırma kendinden;
Çünkü ayrılıktan zarar görüyorum.

Ey aşk, geliyorum diye bağırdın, haber verdin, buyur, gel;
Senden çekinirsem artık kiminle düşer-kalkarım, kiminle rahat-huzur bulurum?
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik;
1.    Bilgili olmanın yeterli olmadığını, doğru bakışın daha ilerisi olan hakikati olduğu gibi görme ve gereğini yapma kuvvet ve kudretine sahip olmamız gerektiğini öğrendik.
2.    Uygunluktan olgunluğa geçmek ve olgunlukta kalıcı olmak için geldiğimiz yoldan geri dönerek Allah’a ulaşmamız gerektiğini, bunun için de bize kılavuzluk edecek, Allah’ı sevdirecek, Allah nuru saçacak bir öndere ihtiyacımız olduğunu öğrendik.
3.    Allah’ın Mevlana Hazretlerine Şems Hazretlerini dost ettirerek aslına, özüne dönüşün sırlarını verdiğini, Hazreti Mevlana’nın da bize bu yolun özelliklerini, güzelliklerini, zorluklarını açıklayarak teşvik ettiğini, yardım ettiğini, aşk öğrettiğini öğrendik.
                                  *
İşte böyle yaren;
Nasıl ki bir kütlenin bir yerden bir yere gitmesi için enerji gerekli ise; aslımıza dönmek için gerekli enerjiyi aşkın verdiğini Hazreti Mevlana’dan öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar