27 Eylül 2015 Pazar

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 640 İNCİ BEYİT

640. Güneş önce hasta bir haldedir amma sonradan kendi kendine, her an daha da hoş, daha da güzel bir hale gelir.

Ey dertlerle dolu göz, onun gölgesinde otur, fakat sakın bu halle onun yüzüne bakma.

Zerreleri bile oyuna sokan o aydın gönüllü vaiz, şu minberin üstünde (Camilerde hutbe okunan merdivenli yerden) nice nurlar saçar.

Alkış o nura;
Öylesine bir nurdur ki her körün körlüğünün inadına baş çeker (Önderlik eder), görünür, yüzünü hiç örtmez (Hakikatini saklamaz).

Ey Tebrizli Tanrı şems’i, tertemiz aynanda Tanrı’dan başkasını görürsem kâfirden de beter olayım.

Ey canıma eş-dost olan, can dediğin elinde, avucunda;
Tez (Çabuk, süratli) olsun bana.
Ben de tez canlı (Aceleci) oldum, o ağır sağrağı daha da tez sun.

Kadehsiz şarapla her arık (Zayıf) kişiyi semirten (Güçlü hale getiren) saki (İnsan ruhuna Allah sevgisi, Allah nuru saçan), ey dost, tez ellisin (Acelecisin) amma daha da tez (Çabuk) ol.

Ey kadehindeki lezzet yüzünden canlar, kapısına, damına, sabah şarabı içmeye üşüşen dost, ben hepsinden de daha erken, daha tez (Çabuk) geldim.

İnsanı kusturmayan şarap, senin sevdanı (Güçlü sevgini) getiriyor;
Sevdan,  gönülden göze, apaydın nurdan da tez geliyor.

Ne zamana dek beni inkârınla (Kabul etmemekle, tanımamakla) yaralayacaksın?
Nihayet sana, a eski ölmüş, kokmuş adam demiyorum ki ben.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik;
1.    Şems Hazretlerinin Tanrı nuru saçtığını öğrendik.
2.    Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerinden nur almak için acele ettiğini öğrendik.
3.    Şems Hazretleriyle ilk tanışanın hasta olarak gördüğünü fakat daha yakın tanıyınca onun hoş ve güzel yanlarını tanıyıp seveceklerini, sevgiyle bağlanacaklarını öğrendik.
                               *
İşte böyle yaren;
Ulu insanların başka insanları kendinden uzak tutmaya çaslıştığını öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar