16 Eylül 2015 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 530 İNCİ BEYİT

530. (Sevgili Şems Hazretleri)  İki elini kemer yaptı da beni kucakladı, bağrına bastı, o güzel yüzlülerin baş tacı olan güzelden görülmemiş, şaşılacak bir kemer (Sevgiyle hizmet etme yolu, şekli) elde ettim ben.

Şu bağına (İlgisine, ilişkisine kalpten bağlılığına), baharına (Enerjik durumuna) bak, şu şarabını (İnsan ruhuna Allah sevgisi, Allah nuru saçanın) sarhoşluğunu (Kendinden geçercesine davranışlarını) seyret, şu yiyip sindirmeme (Gereken değişiklikleri yaparak kanıma karıştırmama, anlayışıma, benimsememe, kendime kazandırmama) dikkat et, gülbeşekerim (Güzel koku ile birleşmiş tatlılık veren) geldi çünkü.

Ölümden niçin korkayım ki o abıhayat (Ölümsüzlük veren) geldi.
Kınanmadan (Yaptığım işin kötü olduğunu söyleyeceklerden) ne diye ürkeyim (Şaşkınlık ve korku duyayım) ki onun gibi bir kalkan (Koruyucu) elde ettim.

Bugün Süleyman’ım (Peygamberin imkânlarına sahibim), çünkü (Allah’ın adı yazılı) yüzük verdin bana;
O padişahlara lâyık taç (Buyruk verecek yetki) geldi, kondu başıma.

Derdim haddi (Kontrol sınırlarını) aştı da aşkla yollara düştüm;
Yarabbi, bu seferden ne kutluluklar (Uğurluluklar) elde ettim, ne (Birçok) kutluluklar.

Şarap içmenin tam çağı, içeyim de aklım şimşekler çaksın (Çaktırsın).
Uçmanın çağı geldi çattı, kolum-kanadım geldi çünkü.

Sabah çağı gibi parlayıp şu âlemi aydınlatmamın tam zamanı;
Coşup kükrememin (Coşmanın, taşkınlık göstermenin) tam çağı;
Çünkü o erkek (Cesur, yiğit) aslanım geldi benim.

Sevgili, birkaç beyit kaldı, fakat beni benden aldılar, bir yere götürdüler ki orada şu dünya gözüme pek küçük görünmede.

Beylik (İleri gelen bir kişi olup da), azledilmenin (Görevinden alınmanın, uzaklaştırılmanın sonucu) acılığına değmez;

İnsan bir gün gülerse (Kısa süreli sevinçli zaman geçirildiği, eğlenildiği, hoşça vakit geçirdiği zaman) yüz yıl titrer (Korkuya kapılıp, korkar ) durur.

Eşeğe (Düşüncesiz, kaba insana) kulluk (Bağlanıp hizmet) eder de sonucu bir eşek için ölür gider;
Solmuş bir gül için dikenle eş olur, dost olur.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik;
1.    Seveceğimiz, bağlanacağımız, hizmet edeceğimiz, sevgilim diyeceğimiz kişini cinsiyetine bakmadan Allah adamı olması gerektiğini öğrendik.
2.    Şems Hazretlerinin Mevlana Hazretlerine bağışladıklarını Mevlana Hazretlerinin bize de bağışladığını öğrendik.
3.    Yanlış kişiye bağlananların, sevenlerin zor ve gülünç durumlara düşeceklerini öğrendik.
                               *
İşte böyle yaren;
Kimi seveceğimizi, kime gönülden bağlanacağımızı, kime hizmet edeceğimizi iyi bilmemiz ve buna göre seçim yapmamız gerekeceğini öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar