15 Eylül 2015 Salı

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 520 İNCİ BEYİT

520. Canlar, seher çağı kurulan o şaşılacak meclis için şaşırmışlar, yemeden içmeden kesilmişler.

Ne mutlu gecedir o gece ki o her Ay’ın kendisine hasret çektiği sevgili, beni kucaklar, iki elini belime dolar da kemer gibi kuşatır beni.

Felek (Mantıkla açıklanamayan birtakım rastlantısal olayların nedeni olan güç ), kendisini iki-üç eşek (Kaba, düşüncesiz) için eşek yapan maskaranın (Şerefsiz, onursuz, hasiyetsiz, rezil kişinin), aldanıp eşekleşen kişinin bıyığına güler durur.

Eşeğin arpaya sarıldığı gibi o eşek de kendisini altına atar da taşı mücevher haline getiren padişahtan haberi bile olmaz.

Sustum, sustum, sözü bıraktım artık;
Kulağa görüş kabiliyeti veren sevgili söylesin artık.

Güneşim, Ay’ım geldi.
Kulağım, gözüm geldi.
O (Şems Hazretleri) gümüş bedenlim geldi, o altın madenim geldi.

Geldi başımın sarhoşluğu;
Geldi gözümün ışığı.
Bir başka şey istiyorsan geldi o bir başka şeyim.

O yolumu vuran geldi, o tövbemi bozan geldi.
O yasemin bedenli Yusuf (Gibi güzelliklere sahip), ansızın kucağıma geldi.

Ey eski dost, bugün dünden daha iyi, daha hoş.
Dün, onun yüzünden sarhoştum, bugünse haber aldım ondan.

Dün gece mumla aradığım dost, bugün bir gül demeti gibi yoluma çıkageldi.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik;
1.    Rastlantısal olayların akışına kendini bırakanın gülünç duruma düşeceklerini öğrendik.
2.    Dünyanın uğraşılarına kendini kaptırıp çok özellikleri üzerinde barındıran Hak erlerinden haberi olmadan yaşayacaklarını öğrendik.
3.    Görüş kabiliyetini geliştiren Hak erlerinden uzak olanın bakar kör gibi yaşayacaklarını öğrendik.
                               *
İşte böyle yaren;
Bizi geliştirecek, görüş sahibi yapacak donanımlı Hak erlerinin olduğunu, yana-döne aramamız gerektiğini, biz kendisini bulamasak bile onun çıkıp geleceğini öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar