31 Ağustos 2015 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 370 İNCİ BEYİT

370. Âşıkın, zümrüdüankaya (Yükseklerde uçan kuşa) benzeyen gönlü nerden tuzağa tutulacak?
Böyle bir kuşun uçtuğu alan, varlık âleminden (Maddeden oluşan dünyanın) de dışarıdadır.

Ateşlerle dopdolu gönül, aşağılık kişilerin çevresinde gök gibi dönüp duruyor;
Bu çeşit dönen bir göğün kararı mı olur?

Ey Tebrizli Tanrı Şems’i, Musa şarabından (Allah’a sevgi ile bağlanıp dostluğunu kazanmanın verdiği manevi sarhoşluktan) bir kadeh iç (Bir miktar içine al) de kan kesilmiş (Musa’nın peygamberliğine inanmayanlara nehrin kan olarak akması) olan her Nil, sana arı-duru su olsun.

Nasıl olacak da birisi seninle konuşmaya cüret edecek diye can, her an huzurunda eriyip gidiyor, gene bitip canlanıyor adeta.

Nereye ayak basarsan, senden elini yıkayacak, senden vazgeçebilecek birisi var mı ki diye oradan bir baş beliriyor.

Senin kokundaki lezzetle uçmaya başladığı gün, dosttan ne kokluyor, ne biçim bir koku alıyor, bunu ancak can bilir, can.

Başımdaki mahmurluğun (Sersemliğin, ağırlığın) bir an, biraz eksilirse baş, yüzlerce feryada koyulur, her bir kıl zârı-zârı (Sızlanmaya) ağlamaya başlar.

Evi boşalttım (Benim dediğim, sahip olduğum, değerli diye koruduğum her ne varsa gönlümden dışarı attım), senin malını-mülkünü düzüp koşuyorum (Senden gelen her sözü içimde düzene koyuyorum, sıraya sokuyorum, elverişli ve uygun duruma getiriyorum), aşkın günden güne çoğaldıkça çoğalsın diye ben eriyip gitmedeyim.

Canım, Tebrizli Tanrı şems’inin aşkıyla denizde giden gemi gibi ayaksız yol alıyor.

Dostum, şeker mi iyidir, yoksa şeker yapan mı?
Ayın güzelliği mi daha üstündür, yoksa ayı yaratanın güzelliği mi?
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
RAVLİ TERK yazarak bu konuyu Googleden incelemelisin.

Neler öğrendik:
1.    Allah’a âşık, Allah dostlarına sevgiyle bağlı olarak dost olanların aynı anda ikinci bir yaşamı olduğunu ve yücelerde yaşadığını, aşağıdakilerin bunu çoğu zaman göremediklerini öğrendik.
2.    Değerli dediğimiz her şeyi terk edip Tanrı erinin verdikleri ile kendimizi donatmamız gerektiğini öğrendik.
3.    Toplumun ve şartların oluşturduğu, iyi güzel olarak inandırdıkları her şeyi değersizleştirip isteklerimizin dışına çıkararak temizlenip Tanrı erinin doğrularını içselleştirip yeni bir kimlik ve kişilik kazanmamız gerektiğini öğrendik.
4.    Önder olarak Şems Hazretlerini ve Mevlana hazretlerini seçmemiz gerektiğini öğrendik.
                        *
İşte böyle yaren;
Gördüğümüz, sahip olduğumuz güzelliklerden daha güzelinin, daha iyisinin onu meydana getirenin, onu yaratanın güzel olduğunu öğrendik, anladık.
                                  *

RAVLİ

Popüler Yayınlar