1 Haziran 2015 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 1 CİLT 3080 İNCİ BEYİT

3080.  Gerçek kıbleyi (Doğru yönü) bulurum ümidiyle yüzlerce kıble düzüp koşmada, o güzelin aşkıyla yüzlerce puta tapmadasın.

Ey can, birazcık yüksek uç, yüksek uç ey buyruğu canların kul (Sevgiyle bağlanıp hizmet eden) olduğu sevgili.
Çünkü Ay yücelerdedir, gölgeyse aşağılarda.

Her kapının yoksulu gibi her kapıya başvurma öyle.
Elin üstün, kuvvetin çok, gök kubbenin kapısındaki halkayı çal.

Gökyüzünün sağrağı (İçki kupası) seni bu hale getirdiyse, kendinden bile geçtiysen âleme de bigâne ol (Dünya ile ilgini kes).

Sana nasılsın, nicesin deyip duruyorum amma göze görünmeyen, söze gelmeyen cana nasılsın, ne âlemdesin diye kim sorabilir?

Bu gece sarhoşsun, yıkılmışsın;
Fakat sabah olsun da gör, bak ne tulumlar deldin, ne şişeler kırdın.

Fakat her kırdığın şişeye karşılık gene de sana dayanırım ben.
Çünkü yüz binlerce çeşit kırılmışı onarıp düzen gene sensin.

Ey canımızın içinde gizli şekiller yapan ressam, senin Ay’dan Güneş’ten başka daha yüz binlerce resimlerin var.

Bu kapıyı kaparsan yüzlerce kapı açarsın.
Bir gönlü çiğner geçersen yüzlerce can, yüzlerce gönül bağışlarsın.

Deli oldum ben, ne söylersem deliliğimden söylüyorum.
Elest mahremiysen yürü, sen de delice sözlerime karşı evet, evet de (Diye söyle).
                             ***   
DİVAN-I KEBİR1 MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik:
1.    Gerçeğin, doğrunun, hakikatin yükseklerde olduğunu, yükseklerde aramamız gerektiğini, yerdeki olanların bunların gölgesi olduğunu öğrendik.
2.    Can âlemine ait büyüklerimizden söz duymak isteyenin yücelere çıkmasının gerektiğini öğrendik.
3.    Başkalarından yardım beklemeden yücelere çıkma ve gök kubbedeki Hak kapısını halkayı çalman (Geldim aç kapıyı demek) için kuvvetimizin mevcut olduğunu öğrendik.
4.    Dünya âleminden ilgimizi kesip yücelere çıkmanın sarhoşu olursak farkında olmadan çok güzel değişikliklere sahip olacağımızı öğrendik.
5.    Hata yapsak bile Mevlana Hazretlerinin bizi kovmayacağını, kendimizi düzene sokana kadar bağını koparmayıp bekleyeceğini öğrendik.            
                                       *                                                                                             
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretlerinin kendine sevgi ve saygı ile bağlananları koruduğunu, kolladığını, ilişiğini kesmediğini, yardım ettiğini öğrendik, anladık.
                                 *

RAVLİ

Popüler Yayınlar