15 Haziran 2015 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 1 CİLT 3220 İNCİ BEYİT

3220.  Senden kebap kokusu geliyor, senin de gönlün yanmış (Ayrı kalmışlığın kavuşmak için kızışması ile yanma), kavrulmuş.
Kendine gel de yitirdiğin neyse tekrar bul.

Kendini burada (Dünyada) ulu tutarsan gerçek âlemde başın önüne düşer, alçalırsın;
Fakat kendini kul (Hak dostlarına sevgi ile bağlanıp hizmet) edersen beni de bir başka türlü bulmazsın, ben de kul kesilirim sana.

Hocam, bu yolu bırak da padişahtan bahset bize, o şarapla sarhoşsan ağzını aç da hoh de bakayım (Aşk kokusu var mı?).

Dün dilber bana o altın kadehi sunmuştu da eğer demişti yarı uykulu bir sarhoşsan bir kadeh daha çek (Daha da sarhoş ol).

Ayağa kalkamıyorum demiştim de çekişirim demişti, sarhoşsan, yerlere yıkılmış bile olsan gene bu kadehi başından aşağı dökerim (Aşk şarabını içmeye devam ettiririm).

Gerçekten de o kadehi başımdan aşağı bir döktü de dünyayı yok olmuş gördüm;
Sanki dünya, coşup köpürmüş bir denizdi, ben de o denizde bir su kuşuydum (Bu denize dalan, haber veren).

Hoca, öfkelenme, yatıştır öfkeni, artık başını sallayıp durma;
Sen anlamıyorsan ne suçumuz var bizim?

Tanrı sırrını söyledim amma kuyu dibinde söyledim;
Perdeye, peçeye mahremsin (Sırları dinlemeye uygun olmadığın için) de onun için aya kara (Zıt olarak) dedim.

Ey Tebrizli Tanrı güneşi, ağzımı yumdum, sustum artık;
Çünkü sen bir güneşsin ki her göz (Sana bakmaya), tahammül edemez nuruna.

Avlanacağım dedin, gittin;
Av oldun, seni avladılar.
Huzura kavuşacağım dedin, büsbütün huzurdan, karardan oldun.
                            ***   
DİVAN-I KEBİR1 MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik:
1.    Allah’a sevgiyle bağlanır emredilen şekilde hizmet edersek dünyanın ululuğundan kendimizi kurtarıp gerçek âlemde ulu olacağımızı öğrendik.
2.    Allah’a sevgiyle bağlananlara Hazreti Mevlana’nın bir şekilde yardımcı ve koruyucu olduğunu öğrendik.
3.    Allah ile beraberliğimizi yitirdiğimizi, tekrar bir şekilde kavuşmak için çalışıp çabalamamız gerektiğini öğrendik.
4.    Dünya âleminin aslında uykuda rüya görmek gibi olduğunu, esas âlemin uykudan uyanınca yani ölünce yaşayacağımızı öğrendik.
5.    Allah’a kavuşmak isteyenleri Mevlana Hazretlerinin bizi hoşa giden bir etkiyle bizi kendimizden geçirdiğini,  dünyanın önemini bırakmadığını öğrendik.
6.    Allah’a ulaşmanın en kısa yolunun aşk yolu olduğunu, her din görevlisinin bu yolu anlayamadığını öğrendik.
7.    Tanrı sırlarını Mevlana Hazretlerinin gizlice söylediğini, her aklın bunu anlayamayacağını, imanlı, akıllı ve zeki kişilerin Allah’a kavuşmak istediklerinde anlayabileceğini öğrendik.
8.    Şems Hazretlerinin verdiği sırlara herkesin anlayıp kavramayacağını, nurunun yoğunluğuna katlanamayacaklarını öğrendik.
                                    *                                                                                             
İşte böyle yaren;
Şems Hazretlerinin Mevlana Hazretlerinden rahata ve huzura kavuşmak için ayrıldığını, fakat aradığını bulamadığını öğrendik, anladık.
                                 *

RAVLİ

Popüler Yayınlar