23 Haziran 2015 Salı

DİVAN-I KEBİR 1 CİLT 3300 İNCİ BEYİT

3300. İster tamamıyla tembel, yorgun ol yahut da adam akıllı kocalmış ol, gene de kendini Meryem gibi hurma ağacının altına atmaya bak (Meryem suresi 23-34).

Hurma ağacının gölgeliklerinde hurma gibi tatlılaşırsın, hurmanın olgunluğundan sen de olgunlaşırsın.

Bana inciler yağdırasın diye toprak kesildim sana;
Başımı kaşıyasın diye kıl gibi inceldim sana karşı.

Elimi tutasın diye varlığımdan el yudum;
 Gönlüme gelesin diye hayale döndüm.

Gönül doğusundan Ay gibi doğup baş gösteresin diye gece-gündüz, âşıklığa düştüm, aşkla yakalar yırttım.

Güzellik ilkbaharın beni de bahara döndürür dedim de bahar bulutları gibi gözyaşları döktüm.

Lütfun yardım eder dedim, ona güvendim de göklerin bile kabul etmedikleri emaneti boynuma aldım, yüklendim (Azhâb suresi 72)

Padişahım, puta tapanlar için gönül levhasına her an bir suret, bir şekil yaparsın ya.

Bu kudretin için lütfet de gönle sığmayacak bir suret, bir şekil göster;
Göster de puta tapan da tapmaktan kurtulsun, put yapan da yapmaktan.

A sevgilim, ne de güzel vakit, dostluk hakkı için, sevgi aşkına dinle;
Gönlümün dileğine merhamet et, beni zarara, zahmete sokmaya çalışma.
                            ***   
DİVAN-I KEBİR1 MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***

Neler öğrendik:
1.    Çaresizlik içinde olduğumuz zaman Hurma ağacı gibi besleyici ve taze gıdalar sunan Allah dostlarının gölgesine girip sevgi ile bağlanmamız, hizmet etmemiz gerektiğini öğrendik.
2.    Bulunduğumuz yer,  iklim ve şartların huyumuza tesir ettiğini fakat Allah dostlarının korumasıyla zararlı etkilerden korunup onların tatlılaşacağımızı ve olgunluklarından olgunlaşabileceğimizi öğrendik.
3.    Allah dostunu hep arayışta ve özleminde olmamız gerektiğini öğrendik.
4.    Gönlümüze öyle bir güzellik koymalıyız ki başka bir güzelliğe yer olmamasının gerektiğini öğrendik.
                                 *
İşte böyle yaren;
Allah’ın gölgesi olan Allah dostlarına sıkıntılarımızda, bunalımlarımızda, çaresizliklerimizde sığınmamız gerektiğini, Allah’ın yardımının bu güzel insanlar aracılığıyla verileceğini ve geleceğini Hazreti Mevlana’dan öğrendik, anladık.
                                 *
RAVLİ


Popüler Yayınlar