24 Aralık 2014 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 1 CİLT 1430 İNCİ BEYİT

1430-  Cana (Yaşam kaynağına) ulaşmak, gülen devlete kavuşmak istiyorsan, lütuf (İyililik) da görsen gül gibi güledur, kahır (Üzüntü, acı, sıkıntı) da görsen.

Bu hazır yemek coştu, çoğaldıkça çoğaldı, hoş oldu amma üçüncü terci’ (Tekrar) geliyor ey her cesedi canlandıran tertemiz can.

Sakim (İnsan ruhuna Allah sevgisi, Allah nuru saçan kimse) burada olsaydı onun sunduğu şarabı içerdim, büyücü şuh (Neşeli, cana yakın) gözlerinden öğrenirdim de yüzlerce bozulmayacak büyüler yapardım.

Korkak gönlüm, bir hoşça yiğitleşseydi de onun aslanlar avlayan avcısı kesilseydi şu anda erkek aslanları tutar, eğer altına sokardım.

O sümbüle benzeyen kaşlar, o harmanı güzel mi güzel Ay sayesinde şu beden öküzünden kurtulurdum, gökyüzüne ağardım.

Padişahımın meclisinden sarhoş bir halde çıkardım da her şehre buyruğumu yürütürdüm, her derde derman olurdum.

Ne biçerdim, ne ekerdim, mutlak bir hayal kesilirdim;
Ne yaş olurdum, ne kuru, ne sıcak olurdum, ne soğuk.

Ne ekmek havasına düşerdim, ne can belasına;
Ne top gibi yeryüzünde yuvarlanırdım, ne toz gibi havaya uçardım.

Ne başı dönmüş selviye dönerdim, ne oynayıp duran sümbüle;
Ne lâ’l elbiseli lâle kesilirdim ne sapsarı safran.


Bu cihandan da, o cihandan da geçerdim de Tanrı nuruyla beslenirdim, gelişirdim.
                             ***   
DİVAN-I KEBİR1
MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik:
1.    Can alanına ulaşmak için başımıza ne gelirse gelsin bu Hakkın takdiridir diyerek gülümse ile karşılamamız ve ne sonuç verecek diye takip içinde beklememiz gerektiğini öğrendik.
2.    Canımızın Allah sevgisi ve nuru veren kişi ile birlikte olmasını arzulaması gerektiğini öğrendik.
3.    Doğru isteğimizde yiğitçe ve kararlı olduğumuzda aslanları bile at gibi kullanabileceğimizi öğrendik.
4.    Sevgiye yönelmemiz sayesinde benlikten ve ben merkezli davranmaktan, vücudumuza takılıp kalmaktan kurtulabileceğimizi öğrendik.
                              * 
İşte böyle yaren,
Sevgi derdine düşenin yeme, içme, kazanma, kaybetme, sıcak-soğuk, konuşma derdinden uzaklaşacağını, Tanrı nuruyla beslenip gelişmeye başlayacağını öğrendik, anladık.
                                       *

RAVLİ

Popüler Yayınlar