17 Aralık 2014 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 1 CİLT 1370 İNCİ BEYİT

1370-  Aşktır şahnelerin (Düzeni, huzuru, güvenliği korumakla görevli olanların) gönüllerini çalan padişah;
O hırsızın tapısında seyret de bak, nice şahneler var.

Dün gece, ey uyuyanlar, hırsız geldi diye bağırdım, tez elden hemen ağzımdan dilimi çaldı o (Aşk).

Elini bağlayayım dedim, ellerimi bağladı benim;
Zindana götüreyim dedim, hâlbuki dünyaya bile sığmıyor o.

Hırsızlığındaki taddan tuzdan dolayı her bekçi hırsız oldu;
Hilesinden, düzeninden her zeki kişi, ortadan silindi, görünmez oldu.

Bir bölük halk gördüm, gece yarısı nerde o hırsız diye toplanmış;
O da nerde o hırsız diye sormada onların içinde, fakat ortada yok.

Ey her sözün aslı, temeli!
Ey düşman gibi görünen!
Ey dost yüzü takınan!
Ey hem ebedi hayat olan, hem ansızın gelip çatan bela kesilen!

Ey gönlün kanı içinde yürüyüp giden (Aşk yolunda giden), gönül helal olsun sana!
Vur, yarala beni, vazgeçme yaralamaktan, gerçekten de aman istemiyorum senden.

Yayını bir hoşça geren, at bana o güzelim oku, feda olayım okuna, a dilber, kul köle olayım o yayına.

Damarlarımda açtığın yara, candır bana, canıma can katar benim;
Böyle olduğu halde Ney’e dönmüş vücudu kılıç vurup kesmen yazıktır ey dünya padişahı!

Nerde İsmail’in boğazı ki hançerine şükretsin, nerde Circis  (Hz. İsa’dan sonra yaşayan, halkı ve kıralı Allah’a inanmaya davet eden, çeşitli işkencelerle öldürülüp Allah’ın tekrar dirilttiği büyük kişi gibi) ki senin açtığın yaralarla her an can versin.
                             ***   
DİVAN-I KEBİR1
MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik:
1.    Aşkın dünya padişahı olanları bile sözünü, hareketini, düşüncesini, bakışını kontrol altına aldığını öğrendik.
2.    Âşık olan kişinin yaptıklarının kınanmayacağını, bize ebedi hayatı sunmak için hoşlanmayacağımız söz ve davranışlarda bulunabileceğini fakat iyi sonuçlar veren bir sona bizi yönlendiğini öğrendik.
3.    Sevgiliden gelen her eziyetin sevgiyle karşılandığı gibi âşık olan kişinin tüm davranışlarını sevgiyle karşılamamız gerektiğini öğrendik.
                              * 
İşte böyle yaren,
Allah’ın bizle beraber olduğunu, her işi beraber yaptığımızı, bize çeşitli oyunlar oynadığını öğrendik, anladık.
Allah’ın aşk yoluyla gönülleri çaldığını, çaldığı gönülleri yaraladığını, parçaladığını, kanlar içinde bıraktığını, sonra yeniden can ve kişilik verdiğini, beğenilen, sevilen bir kişi haline getirdiğini öğrendik, anladık.

Toplumun ve kişinin yanlış tercihleri ile oluşan iltihaplarla dolu kişiliği özeleştiriye alınarak bir-bir yarılarak akıtılır, temizlenir, sonra üzerine merhem konarak iyileştirilir.

Allah dostlarıyla beraber olmanın Allah ile birlikte olmak gibi sevinç verdiğini, öğrendik, anladık.

Allah ile birlikte Allah’ı aramaya devam edelim.
Aşkın kuvvetini iyi anlamamız önemlidir, gereklidir.
                                       *

RAVLİ

Popüler Yayınlar