20 Kasım 2023 Pazartesi

MEVLANA CELALEDDİN RUBAİLER A 67

Ben zerreyim (Çok küçük parçacık), bana güneş sensin a benim gün yüzlüm (Şems Hazretleri).

Gam (Üzüntü) hastasıyım ben, ilacın ta kendisisin bana.

Kolsuz-kanatsız peşinde (Top gibi) uçup duruyorum;

Saman çöpü (Rüzgârda savrulan) kesilmişim;

Bana mıhladızsın (Mıknatız) sen.

                     *

ÇEVİREN VE HAZIRLAYAN: Abdulbaki GÖLPINARLI

Ajans-TÜRK MATBAACILIK SANAİ ANKARA-1982

                   *

Neler öğrendik;

  1. Mevlana Hazretleri Kendisini çok küçük gördüğünü, Allah dostu, sevgili Şems Hazrretlerini ısı ve uşık veren, düya hayatını ışığıyla aydınlatıp düzene sokan biri olduğunu açıkladığını öğrendik.

  2. Mevlana Hazretlerinin kendisinin hasta, bu hastalığın ilacı olarak da Şems Hazretlerini gördüğünü öğrendik.

  3. Şems Hazretlerinin doğal bir şekilde Mevlana Hazretlerini kendine çektiğini, üzerindeki ağırlıklardan kurtulan Mevlana Hazretlerinin hafif bir şekilde kendisini çeken Şems Hazretlerine doğru gittiğini öğrendik.

                      *

    RAVLİ

Popüler Yayınlar