15 Eylül 2020 Salı

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 3370 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)

3370. Bahar güldürüyor beni;
Mahmurluk (Baş ağrısı ve sersemlik) başımı döndürüyor benim.

Bir Ay (Karanlıkta kalanları aydınlatan kişi), döndürüp oynatıyor beni;
Bir sevgili, eşsiz, dostsuz bıraktı beni.

Bir çenk (Arpı andıran, telli çalgı) çalanın sesinden tele döndüm ben;
Sesi meydanda onun, teli görünmüyor.

Toz gibi bir dünyadır kopardı, meydana getirdi;
Kendisiyse yel gibi toz içinde gizlendi-gitti.

O padişah, kıvılcım gibi bir yaşayıştır, parlattı;
Yanış gibi kıvılcımın içinde gizlendi kendi.

Gül bahçesinin güzelliğini o bezedi;
Kendisi gül gibi dikenin içinde gizlendi.

Gönlüm, sen söyle a saki (İnsan ruhuna Allah’ı sevdiren, Allah nuru saçan) diyor, çünkü gönlüm sarhoş, hiç olmazsa sakinin aklı başında.

Gönlüm, ayna gibi susarak söylemede;
Hem de acayip bir aynacının elinde gönlüm.

O aynacının yüzünden soluktan soluğu aynada bir acayip şekil, bir eşsiz güzellik görünmede.

Bedeninle buradasın ama iç yüzden ne işe koyulmuşsun?
Avlanıyor musun?
Yoksa avlıyorlar mı seni?
                        ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***                   
Neler öğrendik;
1.    Şems Hazretleri Mevlana Hazretlerine aşkı ve aşkla yaşayışı öğrettiğini sonrada gizlendiğini öğrendik.
2.    Aşkın sarhoşluk verdiğini, aklın başı terk etmesine sebep olduğunu öğrendik.
3.    Mevlana Hazretleri, Şems Hazretlerinin yanında olduğunu hissettiğini fakat başka işlerle de uğraştığını anladığını öğrendik.
         *
İşte böyle yaren;
Şems Hazretlerinin uygun kimseleri avladığını, olgun hale getirerek Allah’ın huzuruna girecek özellikler kazandırdığını, kendisini bizim avladığımız, bize hizmet edenmiş gibi görünmek imajını verdiğini öğrendik, anladık.
                   *
RAV


Popüler Yayınlar