14 Eylül 2020 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 3360 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)

3360. Tapısında (Yaşam yerinde) sürahi gibi kan ağlarım;
Kararsızlıkla şarap gibi coşarım.

Düşünceden bıktım, usandım, niceye bir düşüncelere salacaksın beni? Şarap sun derim.

Ne düzen düzeyim (Uyum, sistem için hangi yönteme, hangi yasaya, hangi ilkeye göre uygulama yapayım) a saki (İnsan ruhuna Allah’ı sevdiren, Allah nuru saçan), ne düzen;
Zaten hileler (Aldatmak, yanıltmak için oyunlar) yaratıcısın, düzenler düzersin (Hileye başvurursun) sen.

Deliller getirir de her solukta dışarı yollarsın beni;
Pek kıskançsın (Sevdiğinle başka birisinin ilgilendiği kanısına varıldığında olumsuz tutum takınırsın), pek utangaçsın (Güven ve cesareti bulunmayan, rahat davranamayan, sıkılgansın) sen.

Ne dışarı var, ne içeri, ne kadeh, ne şarap;
Fakat söz böyle akar (Söylenir gider)-gider işte.

Ihla (Çök) ey devem, ıhlayacak yer burası:
Bu ülkeden gitmeyin.

Aşka feda oldum;
Sevgisi ne de tatlı;
Sevgisi dileğimi de kesti, irademi (Karar verme gücümü, istencimi) de aldı.

A saki (İnsan ruhuna Allah’ı sevdiren, Allah nuru saçan), olmayacak oyunlarla oyalama beni;
Koca-koca sağraklar (Büyük kadehlerle) sun bana.

A dolunay (Karanlıkta kalanları aydınlat), doğ (Yükselerek görün, ortaya çık)bize;
Aşk hakkı için geçip gitme.

Dünyadan kurtar beni;
Sarhoş et de sağımı, solumdan ayırt edemeyeyim.
                        ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***                   
Neler öğrendik;
1.    Aşk yaşamında kıskançlığın, utangaçlığın, hilelerin, oyunların olduğunu, ne dışında nede içinde olunduğumuzu bilmeyen bir sarhoşluğun içinde yaşanılan yer olduğunu öğrendik.
2.    Tanrı şarabını sunan Allah dostunun, Allah’ı sevdirdiğini, Allah nurlarından saçtığını, bu sevinç ve sarhoşlukla neyin nasıl olduğunu bilmeden fakat mutlu yaşayarak gelişme sağlandığını, yücelere doğru gidildiğini öğrendik.
3.    Şems hazretlerinin karanlıkta kalanların yolunu aydınlattığını, çıkmazlardan kurtardığını, kararsız kalmanın hareketsizliğinden kurtardığını, yolu aydınlatarak doğru tercihler yapmamıza olanak sağladığını öğrendik.
         *
İşte böyle yaren;
Allah dostu Şems Hazretlerini gerçekliğini görenin dünyanın bağlarından kurtulacağını, hoşa giden bu etki ile kalıcı mutluluğa ulaşacağını Mevlana Hazretlerinin sözlerinden öğrendik, anladık. 
                   *
RAV



Popüler Yayınlar