29 Ağustos 2020 Cumartesi

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 3200 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri Seçilmeyi anlatıyor)

3200. Ovada (Allah dostlarının beslendikleri genişlikte olan yerde) bir soluk aldın-verdin mi, her yer güllerle, erguvanlarla dolar.

A gökyüzü, pek o kadar arlanma (Utanma);
Senin boyun da benim sevgilimin aşkından iki kat olmuş.

Söyle ey can, söylemeyeceksen ben söyleyeyim;
Onun güzelliğinden utandın da gizlendin, görünmüyorsun.

A cennet, şimdicek kulağına söyleyeyim:
Onsuz kapın kapalı, anahtarı da yok.

A şafak, Mısır kadınları gibi sen de benim Yusuf’umu gördün de ellerini doğradın.

Dün gece elinde bir ateş gördüm;
Anladım ki bir tencere yemek pişireceksin.

Sen de a gönül, onun bulunduğu mutfakta, duvarın ardından bir şeyler duyuyordun.

Yılda iki kere gelen bayram değilsin sen;
Bayramın inadına her gün bir bayramsın sen.

A efendim, kudrette eşin, benzerin yok;
Eşsiz bir güzelliktir, dokumadasın.

Bir işkembeye öylesine bir nur verirsin k...
Boş yere karındaki çocuğu seçmezsin ya.
                        ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Allah dostlarının bulunduğu yere bıraktığı güzel kokuları takip ederek ve önerilenleri dikkate alıp istekle ve kararlılıkla gidip ulaşınca Kur’an da peygamberin sözleriyle anlatılanları bizzat göreceğimizi, vaat edilenlerin gerçek olduğunu görerek şüphelerden arınacağımızı, tam inanç sahibi olacağımızı öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Allah dostlarının gideceği yere özel kişilerin seçildiğini, seçilen kişide istek uyandırılacağını, kişi yola çıkınca yardım edileceğini, Allah’ın kubbeleri altında gizlediği dostlarını tanıyıp göreceğini, Allah’a inancında en ufak bir şüphe kalmayacağı kadar gezdirilip gösterileceğini, olaylara şahit olacağını öğrendik, anladık.
                     *
RAV

Popüler Yayınlar