25 Ağustos 2020 Salı

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 3160 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)

3160. Ne diye geri geleyim, ne söyleyeyim?
Gittim ben, yedi denizin ardına gittim, a efendi (Buyruğu yürüyen, sözü geçen, görgülü, nazik, kibar kişi).

Ne de şaşırdım-kaldım;
Ne de düşmanların dilekleri (Diledikleri) hale düştüm;
Sen merhamet et a Tanrı, a efendi.

Korkup duruyorum;
O rahmet gelecek, gelecek ama beni yerimde bulamayacak a efendi.

Efendi dedim ona, nedir bu yaptığın?
Bu sözü söyledim, söyleyeceğim de a efendi,

Ettiğin ahitler (Antlaşmalar), peymanlar (Yeminler) nereye gitti;
Cana benzeyen o emaneti ne yaptın?

Aşk oyununda ne diye gevşek davrandın kuşların o tez canlılığı ne oldu?

Âşıklık neşesi, gizli bir definedir ne yaptın o gizli defineyi, ne yaptın?

Önceden benimle bir ahdin (Antlaşman) yok muydu?
Gel, otur da söyle, ne yaptın o ahdi (Antlaşmayı)?

Ne diye önümüze böylesine bir bulut germedesin (Görmemi engellemedesin)?
Öyle bir güleç güneşi ne yaptın?

Ettiğin ahit, peyman (Yemin, and) ne oldu?
Verdiğin söz, ettiğin yemin nerelere gitti?
                        ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerinin özlemine devam ettiğini, eski günleri ve verilen sözleri hatırına getirdiğini öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
1.    Şems Hazretlerinin kendisini göstermeyerek Mevlana Hazretlerinin özlem yoluyla pişmesini yani daha da olgunlaşmasını sağladığını öğrendik, anladık.
                     *
RAV

Popüler Yayınlar