20 Haziran 2020 Cumartesi

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 2410 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri ben anlatıyor)

2410. Sonunda sizden kesilecek, ayrılacak kişiden kesilin (son veya aralık verin), ayrılın;
Sitemden (Bir kimseye üzüldüğün, kırıldığın zaman öfkelenmekten) kaçın, adalete sığının.

* Rı(ر), sine'(س)e. Mime (م) ulaştı, birleşti de bu ulaşıp birleşmeden yüz gösterdi Rüstem (İranlı yenilmez kahraman).

Topluluğun rahmet (Bağışlanma, yargılanıp affedilme, merhamet edilme) olduğu iyeden-iyiye anlaşıldı da bu yüzden topluma, canla gönülle kul oldum, köle kesildim.

Avlayana av olmuşum desin diye sustum, aslana av oluyorum işte.

Bana, kimsin sen, kimin nesisin diyorsun;
Ne bileyim ben, neden böylesini deli-divanesin diyorsun;
Ne bileyim ben.

Bana, böyle boyuna ağlayıp dururken aşkıma nasıl ağabilirsin diyorsun;
Ne bileyim ben?

Aşkının denizlerine düşmüşüm, dalgalar arasındayım;
Nerdesin diyorsun bana;
Ne bileyim ben?

Bana, canların kurban edildiği (Bir ülkü uğrunda kendini feda edilenlerin veya feda edenlerin geldiği) yere korkmuyor musun ki geliyorsun diyorsun, ne bileyim ben?

Bana, Tanrı şehidiysen (Tanrı inancı uğrunda ölen kimsesin) diyorsun, Tanrı'ya alt ne var sende?
Ne bileyim ben.

Hava kuşuysan diyorsun, ne arıyorsun artık?
Ne bileyim ben.
                      ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***                    
Neler öğrendik;
1.    Beraberliği devam etmeyeceğini anladığımız kişiden beraberliğe önce ara verip sonra beraberliği sonlandırmamız gerektiğini öğrendik.
2.    Beraber olduğumuz üzdüğü, kırdığı zaman öfkelenmeden kaçınarak, ilahi adalete sığınmamız gerektiğini öğrendik.
3.    Birbirimize ulaşarak, güç vererek, eksikliklerimizi gidererek güçlü ve yenilmez olacağımızı öğrendik.
4.    Birlik ve beraberlikle oluşacak toplumun Allah’ın bağışlamasını, gözetip korumasını sağladığını peygamber efendimizin sözünden öğrendik.
5.    Gürbüz, cesur, yiğit adama av olup onun kanında dolaşmak gerektiğini öğrendik.  
                    *
İşte böyle yaren;
Allah’ın iyiliklerine kavuşan Mevlana Hazretlerinin yoğun bilginin içinde kendini kaybettiğini, anlaması ve öğrenmesi, tanıması, hatırlaması, inanması, sayması o kadar çokluğun içinde birliği bulması  (Tevhit) için 6 vadi olan hayret vadisinden geçmesi son aşama 7 vadiye yokluk, yoksulluk vadisine geçmek üzere olduğunu öğrendik, anladık.
(Ravli 7 vadi yazarak bloğdan aşamaları öğrenebilirsin)
                     *
RAV

Popüler Yayınlar