10 Haziran 2020 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 2310 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri kendini anlatıyor)

2310. Başkalarından ibret (Uyarıcı sonuçlar) alırdım;
Şimdiyse gören gözlere (Anlayan, kavrayan, sezgisi olan kişilere) ibret (Uyarıcı sonuçlar veren) oldum ben.

Gel a âlemin sırlarını arayıp isteyen, beni seyret, beni gör;
Sırlar kesildim (Aklın erişemediği, açıklanmayan, çözemediğin gizemleri öğretecek kişi) ben.

Onunla çok sarın şu başımı benim;
Çünkü cübbenin, sarığın çevresinde dönüp dolaştım ben.

Noktanın çevresinde pergel gibi döndüm de o yüzden nokta gibi mahpus kaldım ben.

Tanrım, o sevgiliye gam nedir, gösterme;
O (Şems Hazretlerinin) servinin (Uzun boylu, düzgün vücutlunun) boyunu bükme.

Sen de bilirsin ki bahçemizin canıdır o;
Can servisini eksik etme bahçemizden.

Daima terü taze yaşat, daima yeşert onu;
Her solukta,
Üstüne lütuflar (İyilikler, bağışlar) saç, keremler (Büyüklük, asillik) dök.

En ulu adların hakkı için, en ulu adların hürmetine vücudunu din bakımından da ulu et, dünya bakımından da.

Cennet gibi ebedi olsun;
Çünkü o, cennetlerin de gizli cennetidir.

Yarabbi!
İç dertlerinden de koru onu, dış derlerinden de koru.
                      ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***                    
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretleri Şems Hazretleri ile dostluğundan önce ders alıcı gözle kişilere ve olaylara baktığını, sonrasında sezgisi, anlama ve kavrama olanların yararlanacağı kişi olduğunu öğrendik.
2.    Mevlana Hazretlerinin aklın erişemediği, açıklanamayan, çözülemeyen gizemleri ve gizli kalmışları bilmek isteyenlerin, özel yöntemini Mevlana Hazretlerinin hakikatinde bulabileceklerini öğrendik.
3.    Sırların kaynağı Şems Hazretlerinden ayrılmadığını, aşırdığı sırları bize bağışladığını öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretleri Allah’a; Şems Hazretlerinin aşıklardan ayrılmaması, daima taze yaşamasını istediğini, iyilikler ve bağışlarda bulunmasını, ulu olmasını ve ulu kalmasını, ebedi olması için duacı olduğunu öğrendik, anladık.
                     *
RAV

Popüler Yayınlar