9 Haziran 2020 Salı

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 2300 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)

2300. Gözüm, gönlüm, senden başkasını görürse o anda, gözlerimin kör olmasını istiyorum ben.

Güneşin ışığına gözlerimi yumdum;
Çünkü o ışıklı yüzü görmek istiyorum.

Gönül hastalarına sensin hekim (Tedavi edecek kişi);
O yüzden hastalanmamı istesem değer.

Mademki ölülere can veren sensin;
Mezara girmemi istesem yeri (Layıktır, uygundur, münasiptir).

Gel ki senden başkasından bezdim (Bıkıp usandım);
Yatıp uyumuşsam uyandım artık.

Gel a benim canım;
Kıyamet gününe dek meyhanecinin (Şeyh) evinde oturdum kaldım.

Kolundan-kanadımdan güller saçtım;
Kendi Kafdağı’nda uçtum-durdum.

Korkumdan bütün dünyayı ekşi (Uygunsuz, yakışıksız) gördüm;
O pekmezde turşuya döndüm.

Akideyi (İnancı) bu çeşit, tatlı yapın;
Bu ağdadan (Koyuluktan) böyle şekerleştim (Tatlılaştım) ben.

Bir zamancağız yabancılardan kesildim (Aileden, çevreden olmayanlardan uzaklaştım);
Şimdiyse kendime de yabancı kesildim ben.
                      ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***                    
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerinin yüzüne âşık olduğunu baş bir yüz görmek istemediğini öğrendik.
2.    Mevlana Hazretleri gözünün ışığı, hastalığının doktoru olarak Şems Hazretlerini şetçiğini öğrendik.
3.    Mevlana Hazretleri çok bilgiler edindiğini, çok yerler gezdiğini bunun uyumak olduğunu, uyanışının Şems Hazretlerini tanıdıktan sonra olduğunu öğrendik.
4.    Mevlana Hazretleri kendi yükselişinden inancın tatlılığına kavuştuğunu öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Bir zaman diliminde dış etkenlerden kendimizi soyutlayarak, sonra da kendimizi de kendimizden soyutlayarak yani düşüncelerimizi içinde bulunduğumuz toplum ve durumlardan ayrı tutarak, etkenlerden kurtularak öz varlığımıza dönmemiz gerekli olduğunu öğrendik, anladık.
                     *
RAV




Popüler Yayınlar