6 Haziran 2020 Cumartesi

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 2270 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)

2270. Ver o can gibi gizli şeyi bana;
Canın için olsun, bundan fazla bekletme beni.

Onu (Şems Hazretlerinin aşkını) istiyorum, başka bir dost istemiyorum;
Mademki gülü buldum, dikeni istemiyorum ben.

Senin başka bir dostun varsa git oraya;
Ben istemiyorum başka dost.

Onun yüzünden başka bir baht aramıyorum;
Onun işinden başka bir iş istemiyorum.

Doğan kuşları gibi padişahın bileğini seçtim;
İstemiyorum akbaba gibi leş kokusunu.

Gönül ehli arasına gönülden başka bir şey sığmaz:
Şu sevgiliden de gönül alıcılıktan başka bir şey istemiyorum.

Benden parça-buçuk bir şeycik alır, gül bağışlar bana;
Bundan daha güzel bir alış-veriş günü istemiyorum ben.

O parça-buçuk değilim ki tümden başka bir şey olayım;
Başkasını istemiyorum, evet, istemiyorum ben.

Beni kapıdan çağırdın, sen damdan kaçtın.
Ne oyun bu, ne oyun bu, ne oyun bu, ne tuzak.

Benimle senin bildiğimiz o oyundan başka daha ne oyunlar pişirmişsindir sen;
Bense hamım.
                      ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***                    
Neler öğrendik;
1.    Aşkın can gibi görünmeyen fakat varlığı ile her şey yapma kuvveti olduğunu öğrendik.
2.    Aşkın sivrilik ve batıcılık olmadığını, çok iyi, çok güzel olduğunu öğrendik.
3.    Mevlana Hazretleri aşkı da Allah’ı da Şems Hazretlerinin gönlünde bulunca Şems Hazretlerini dost olarak kabul ettiğini, başkalarını istemediğini öğrendik.
4.    Şems Hazretlerinin gönül padişahı olduğunu, Mevlana Hazretleri de onun elinden beslenmeyi tercih ettiğini öğrendik.
5.    Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerinin verdiklerini istediğini, başka bir isteği kalmadığını öğrendik.
6.    Mevlana Hazretlerinin bütünlük içinde olduğunu, parça olarak değerlendirme, yönlendirme, tanımlama yapılamayacağını öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Şems Hazretlerine Mevlana Hazretlerine çeşitli oyunlar oynadığını, bu oyunlarla uygunluktan olgunluğun en üst seviyesine yükseltmeyi öğretip yaşamasını sağladığını öğrendik, anladık.
                     *
RAV


Popüler Yayınlar