4 Haziran 2020 Perşembe

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 2250 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri kendini anlatıyor)

2250. Gel ki bugün, dünyadan dışarıdayım ben;
Gel ki bugün, kendimden de gizliyim ben.

Hançeri aldım, varlığımı kestim-gitti:
Artık ne kendime aidim, ne başkalarına.

Yanlış söyledim, kendimden kesilmedim ben;
Bu tedbiri (Hazırlığı), bensiz yaptı canım.

Gönül ateşi ne halde?
Bilmiyorum:
Çünkü başka bir şekilde yanıyor dilim.

Yüzlerce şekilde gördüm kendimi;
Her şekil gördükçe hah (Olmasını istediğim, beklediğim oldu ) diyorum, buyum ben.

Yüzlerce şekilde gördüm kendimi diyordum ya;
Belki de şekil değilim, izim eserim yok benim.

Çünkü gönle gelen şekiller, konuklara benzerler;
Gelirler, giderler, ben de gelip gittikleri evim.

A benim sevgilim, sende kaybolmuş -gitmişim, görünmüyorum ben; seni bir tuhaf şekilde, rüyada gördüm.

* Mısır kadınları gibi elimde turunç vardı, Yusuf’un aşkıyla geçmiştim kendimden, ellerimi doğruyordum ben.

Nerde o Ay (Karanlıkta kalanların yollarını aydınlatan), nerde o dün geceki (Nur saçan) gözler;
Nerde o (Hiç insanın duymadığı Allah) sözleri duyan kulaklar?
                      ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***                    
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretleri dünyanın, benliğinin, taraftar bağlılığından, bir yere aitlikten canının gücü ve isteğiyle kurtulup özgürleştiğini öğrendik.
2.    Mevlana Hazretleri özgürleşince farklı bir yanışla kendisinde oluşmuş şekillerden, kalıplardan bir-bir kurtulup değişimlere girdiğini, bu değişimleri aklının bile kolayca tanımlayamadığını öğrendik.
3.    Mevlana Hazretlerinin süratle farklılaşınca yolunu ve yönünü kaybetmemek için Allah dostu Şems Hazretlerinin gönül alanına girdiğini öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Allah dostu Şems Hazretlerinin gönlünde Allah’ı gören Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerine aşık olduğunu, sevgi ile bağlandığını, Allah’ın sanatını gösterdiği bu sevgiliyi görecek gözün, sözlerini dinleyecek kulağın çok az olduğunu öğrendik, anladık.
                     *
RAV

Popüler Yayınlar