29 Mayıs 2020 Cuma

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 2190 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)

2190. Ben, sensem peki, sen kimsin;
Sen bu musun, yoksa o mu?
Ne bileyim ben.

Ben kim oluyorum ki böyle düşüncelere dalıyorum?
Merhametli can mısın yoksa?
Ne bileyim ben.

Bana, yolunda oturmuş-kalmışsın diyorsun;
Yoksa yol gözeten misin sen?
Ne bileyim ben.

Beni gâh yay yapmadasın, gâh ok;
Fakat sen ok musun, yay mı?
Ne bileyim ben.

Ne mutlu andır o an ki bana, can bağışlarım sana dersin;
Bense sen bilirsin derim,
Ne bileyim ben.

Sabırsızlıktan, a Tebrizli Şems derim;
Böyle misin, öyle misin?
Ne bileyim ben.

Fitne (Karışıklık, kargaşa) benim, binlerce fitnenin oğluyum da:
Bana bak beni gör ki fitnenin feryadına ben koştum, ona ben yardım ettim.

Benden kaçma;
Çünkü düştün zaten;
Ama hamdolsun Allah’a düştüm de.

Aşk, şaşılacak bir şey;
Bense daha da şaşılacak bir şeyim;
Hâlbuki sen, aşkı ben meydana getirdim diyorsun.

Gelin:
Eğer ben, bensem, kanımı dökün benim;
Çünkü zaten ne oldum ne de doğdum ben.
                      ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***                    
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretleri tüm benliğiyle Şems Hazretlerine katıldığını, sonrada kendini kaybettiğini, aklı ile kendisini ve sevdiğini ayrı olarak görme bilincini kaybettiğini, kendini sorguladığını öğrendik.
2.    Aşkın şaşılacak etkileri olduğunu aşka düşenlerin bile aşkın etkilerini anlatamadıklarını öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretlerinde aşkla benlikten çıktığını, sonra benliğini aradığını bulamadığını öğrendik, anladık.
                     *
RAV

Popüler Yayınlar