25 Mayıs 2020 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 2150 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri ben anlatıyor)

2150. A benim gözüm (Asaletimi, bilgimi, değerimi gören göz), yüzünü yüzümden çevirme, bana bak da senin yüzünden biteyim, gelişip boy atayım.

Göz testisi, suyla dolu;
Etme a taş yürekli, atma taş, kırma testimi benim.

Sen de aramadasın, ben de arıyorum;
Fakat senden de daha fazla arıyorum ben;
Sen ne arıyorsun, ben ne arıyorum;
Kim bilir?

Ancak şunu biliyorum ki senin gülünün kokusu yüzünden, gül gibi kaftanımı kanla yıkamadayım ben.

Ben, akçe kesiciyim, aşkınsa tıpkı terazi;
Bu yüzden niceye dek, susarak söylensin diyeyim sana?

Zoru bu ki senin yanın önün yok;
Bense seni şu yanda-bu yanda arıyorum.

Sen, hiçbir mahalleye sığmıyorsun;
Bense peşine düşmüşüm de mahalleden mahalleye arayıp duruyorum seni.

Her zaman böyle deli değildim ben;
Akıldan fikirden cıkmış değildim ben.

Bir gün ben de akıllıydım senin gibi;
Böyle deli-divane değildim, böyle düşkün değildim ben.

Güzeller gibi avlanırdım;
Gönül gibi kanlar içinde değildim ben.
                      ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***                    
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretlerinin güzel kazanımların ve birikimleri olduğunu gören kişinin benlik hastalığına düşüp de uzaklaşmaması gerektiğini, severek yakınlaşanların yüzünde Mevlana Hazretlerinin nurunun parıldayacağını, kişinin gelişmesine, boy atmasına, Hazretin de böylece bu yüzlerde yaşamına devam edeceğini öğrendik.
2.    Mevlana Hazretlerinin birikiminden faydalanmaya çalışmamız, yok veya geçersiz kılmaya çalışmamızın kendi kaybımız olacağını öğrendik.
3.    Doğu güzel, asil, hakikat, nur arayışında olanın bu arayışı beraber yapmaları, Hazretin kılavuzluğundan yararlanması gerektiğini öğrendik.
4.    Mevlana Hazretleri gül kokulu güzel insanları olması için kendi kanını döküp bu işin bedelini ödediğini öğrendik.
5.    İnsanın özünü oluşturan yüzü, yakın gelecekte ilerleyiş yönü ve birlikte yönelecek yolu olan kişinin, Mevlana Hazretlerinin aradığı kişi olacağını öğrendik.
6.    Mevlana Hazretlerinin hiçbir yere sığamayacak kadar büyük olmasına rağmen yine de kendini sokak-sokak aradığını öğrendik.
7.    Mevlana Hazretlerinin akıl ve fikir sınırında kalmadığını, yeter bulmadığını, inancın ve aşkın uğraşısının kanlı bedeli içine girmekten sakınmadığını, bizleri böylece aydınlattığını öğrendik.   
                    *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretleri mirasın rahatlığı ve asilliğin peşin itibarı ile güzelce yaşama yerine; bizlere Allah’ın sanatının ve sırlarının içine bizi de sokacak yollar açtığını, izler bıraktığını, bu sırları bu sanatı dünya ömrünün yetmeyeceği için ölümsüzlüğü kazanmayı öğretmeye, bu yolda olanlara yardım etmeye çalıştığını öğrendik, anladık.
                     *
RAV



Popüler Yayınlar