18 Mayıs 2020 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 2080 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri kendini anlatıyor)

2080. Ama öyle de bir çocuğum ki o evveline evvel olmayana (Allah’a) aitim;
Yüzyıllar boyunca onunladır bu çocuk.

Sözü tersine söylüyorum, anlam aksine;
Tersine dünyada ben de tersineyim.

Sözü, hüzünlerle (Gönül üzgünlüğü, gam, keder, sıkıntı) dolu canım şu girdaplardan (Tehlikeli yer ve durumlardan) sıçrayıp kurtuldu mu?
O vakit dinle benden.

Balçıktan doğan sözler, meşelikteki dolambaçlı yollara benzer;
Nasıl kendimi bir renkte göstereyim ki o dolambaçlı yollardayım ben.

Hayır, yanlış söyledim, güneş gibi bir rengim var benim;
Fakat şu aşağılık dünya bulutuyla örtülmüşüm.

Sus, insanın toprağını tozutma;
Çünkü ben peri gibi buralarda gizlenmişim.

Sevgilinin bir dal şekerkamışını çiğnemezsem akşam namazı vakti, nasıl açabilirim orucumu?

Bilmiyorum, o şekerkamışı nerde bitiyor?
Onu tattım, bilmiyorum nerdeyim artık?

İşin tuhafı da şu ki mezesi aklımı aldı-götürdü;
Aklım yok, nasıl öveyim onu?

Benim orucum gibi orucu kim tutabilir ki her anda, ondan bir bayram elde etmedeyim.
                      ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***                    
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretlerinin Allah’a yaradılıştan beri Allah’a ait olduğunu, bu dünyada Allah’ın kendisine ait olduğunu yani Mevlana Hazretlerinin Allah’tan ayrı hiçbir yaşayışı olmadığını öğrendik.
2.    Bazı gerçekleri Mevlana Hazretleri olduğu söylemesinin halkta tepki oluşturmaması, kötü niyetli kişilerin malzeme etmemeleri için kendisini dolambaçlı şekilde anlattığını öğrendik.
3.    Mevlana Hazretlerinin güneş huylu olduğunu ancak yakınlaşan dünya insanlarını yakmamak için gölge arkasından yakınlaştığını öğrendik.
4.    Mevlana Hazretlerinin uygun olmayan insanlardan gizlendiğini, yerini, izini, yolunu belli etmemeye çalıştığını öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretleri kendi hakikatini aklının anlaması ile, aklının başından gittiğini, tatlılığa, sarhoşluğa ulaştığını, bayram sevinci elde ettiğini öğrendik, anladık.
                     *
RAV



Popüler Yayınlar