5 Mayıs 2020 Salı

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 1950 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri kendisini anlatıyor)

1950. Sen sus da iki dünyayı (Madde ve manayı) da söze getir;
Çünkü evvelden de söylemeden sözdük biz.

O aslan değilim ki düşmanla savaşayım;
Kendimle savaşayım, bu yeter bana.

Mademki aşkın ayaklarına toprak kesilmişim;
İyice bil ki şu topraktan gül gibi, süsen gibi bitip boy atacağım ben.

Aşkın gamıyla (Üzüntüsüyle) gece gibi karalar giymişim;
Fakat bu geceden, aydın Ay gibi doğacağım ben.

Bu ateş yüzünden, baştan-başa duman kesilmişim ben;
Duman gibi şu pencereden çıkacağım ben.

Bir çocuğum ki hocam (Öğreticim) aşktır;
Bırakmıyor ki başımı yücelteyim, boyumu göstereyim.

Aşk gibi daima diri olayım, daima işe-güce koyulayım;
Yemeden-içmeden, yatmadan-uyumadan kesileyim.

* Kendine gel de Ebu-Bekr-i Rebabî gibi (Sırları bilen olarak) sus;
Sus da can olayım, bedenden sıyrılayım.

Kulum, efendimi azat ettim (Serbest bıraktım);
Öylesine birisiyim ki ustayı usta ettim ben.

Öylesine bir canım ki daha dün doğdum dünyadan;
Fakat eskimiş dünyayı yeni baştan kurdum ben.
                      ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***                    
Neler öğrendik;
1.    Kitap ve hocaların söze etmediklerinden önce Mevlana Hazretlerinin Madde ve manaya bilen, farkında olan birisi olduğunu öğrendik.
2.    Mevlana Hazretlerinin kendi dışında kendine düşman bulup onunla savaşmadığını, benliğinle ve isteklerinin çokluğuyla savaşmayı seçtiğini öğrendik.
3.    Mevlana Hazretlerinin aşkı kendisinden üstün görüp onun ayakaltına kendisini attığını, toprağın da bu aşığın çiçek olarak topraktan çıkmasını sağladığını öğrendik.
4.    Aşkın sıkıntılarına katlananın son uçta Ay gibi parlayacağını öğrendik.
5.    Aşk ateşinin sınırlarının olmadığını, bir şekilde bulunduğu yerden çıkıp yayılacağını öğrendik.
6.    Aşkın öğretisinin sınırlarının olmadığını, âşık kişinin çocuk gibi hep öğrenci olarak öğrenimine devam edeceğini öğrendik.
7.    Aşk diri olduğundan âşık kişinin de daima diri olmak yolunda olacağını öğrendik.
8.    Mevlana Hazretleri çok sırları bize bağışlamasına rağmen çok sırları da kendisine iyice yakınlaşanlara gizlice söylediğini öğrendik.
9.    Mevlana Hazretleri bu aşk sayesinde ustayı usta edecek duruma geldiğini öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretlerinin öyle bir canı olduğunu, bu canla dünyaya yeni bir düzen verdiğini öğrendik, anladık.
                     *
RAV


Popüler Yayınlar