19 Mayıs 2020 Salı

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 2090 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri Aşkı anlatıyor)

2090. Bir sabah olan yüzünden sabah şarabım (Güne zevkli başlamak için haram olmayan Tanrı şarabı) var;
Akşam namazına ne diye durayım?

Güzelliğinin bahçesinde gül gibi güldüm ya;
Sabah gibi onun güneşiyle ağarayım (Aydınlayayım), doğayım (Ortaya çıkayım) artık.

Dilim, şarabıyla tutuldu (Konuşamadı);
Düzenleriyle de elim-ayağım kırıldı-gitti.

Gece rüyada gördüm, sarhoşum bugün;
Deliler gibi akıl bağından (İnsanı bağlayan düşünme, anlama ve kavrama gücünden) sıçradım, çıktım bugün.

Yoksa uyanıkken mi rüya gördüm;
Çünkü bu dert bendeyken uyku tutmuyor ki beni.

Yoksa gerçek aşkı mı rüyada gördüm ki ona tapıp (Tutku ile severek bağlanıp) durmadayım.

Gel a aşk, bedene cansın sen;
Senin devletinin sayesinde beden hapsinden kurtuldum ben.

Bana, perdeyi yırt dedin, yırttım;
Kadeh kır dedin kırdım.

Bana, bütün dostlardan kesil dedin;
Herkesi gönlümden attım, sana gönül bağladım.

Benim gönlümü yaraladın, suçum buydu:
Kirpiklerimle hayalini devşirmedeyim.
                      ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***                    
Neler öğrendik;
1.    Gelecekte yapılması gereken her ne ise o zaman geldiği zaman yapılması, şimdi ise sahip olduğumuzla zevkli yaşamak gerektiğini öğrendik.
2.     Aşkın güzelliğinin gül bahçesine ulaşanın yüzünün güleceğini, güneşiyle aydınlığa kavuşacağını, ortaya çıkacak güce kavuşacağını öğrendik. öğrendik.
3.    Aşka tutulanın eskisi gibi konuşamayacağını, hareket edemeyeceğini, iş yapamayacağını öğrendik.
4.    Aşka tutulanın düşünmenin, anlamanın, kavramanın bağlayıcılığından kurtulup inançla daha üstün yaşama geçeceğini öğrendik.
5.    Aşkın insana özgür irade sağlayacağını, sınırlamalardan kurtulacağını, gönlü bağlayan her şeyi atıp kurtulacağını, sadece gönülde âşık olunan kalması gerektiğini öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Âşık olduğumuz sevgili bize yakın olmasa bile hayali gözümüzün önünden hiç ayrılmayacağını öğrendik, anladık.
                     *
RAV

Popüler Yayınlar