12 Mayıs 2020 Salı

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 2020 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri kendini anlatıyor)

2020.  Evinin ortasında bir direk gibiyiz;
Damından oluk gibi başımızı eğmişiz.

* Haşirde de (Toplanma da) seninle ikiz kardeşim ben, neşirde de (Dağılmada da);
Dünya dostları gibi seni konuklamıyorum.

Meclisinde şarap (Kadehi) gibi dönmedeyim;
Savaşında mızrak gibi önde gitmedeyim.

Şimşek gibi çakıp sönmeyi (Parıltıyı) iş edinmesem de güzellik şimşeğin gibi ağızsızım, dilsizim.

Boyuna (Ara vermeden, durmaksızın) sarhoşum;
Onun için can versem de fark etmez, can alsam da.

Sana can versem de kardayım (Kazançtayım);
Çünkü bir cana karşılık yüz cihan (Sayısız bağışlar) verirsin bana.

Bu evde binlerce ölü yatmada;
Sen de işte, varım-yoğum bunlar diye oturmuşsun.

Bir avuç toprak, ben saçtım der;
Bir avuç topraksa kemiğim ben der.

Şaşırıp kalırsın;
Derken ansızın aşk çıka-gelir de der ki:
Benim yanıma gel, ben ebedi diriyim.

Gümüş gibi göğsümüzü göğsüne daya:
Kucakla bizi de şu anda kendinden kurtarayım seni.
                      ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***                    
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretlerinin farkında olana yakın mesafede olduğunu, gözlediğini, izlediğini, ihtiyacımızı oluk gibi akıtacağını, beraberliğinin hem dünyada hem mezarda kıyamete kadar yalnız bırakmayacağını öğrendik.
2.    Mevlana Hazretleri Allah dostlarının topluluğundakileri kendinden geçirecek Tanrı şarabı devamlı ikram ettiğini, yapılacak savaşta da en önde olduğunu öğrendik.
3.    Mevlana Hazretleri güzellikleri kulağımıza değil o güzelliği aydınlatarak gözümüze gösterdiğini öğrendik.
4.    Mevlana Hazretlerinin can veren, can alan biri olduğunu, can verdiklerinden de kazançta olduğunu, can verdiğinin sevincinden bağışlarda bulunarak memnuniyetini gösterdiğini öğrendik.
5.    İnsanların var-yok, ölü-diri telaşında çevrelediği yaşamda oturup şaşkın bir şekilde kalacağını, yol alamayacağını öğrendik.
6.    Aşk kişiye geldiği zaman Mevlana Hazretlerinin yanına gitmesi Mevlana Hazretlerinin ebedi diri olduğunu, gücünün-yetkisinin ölçülemeyecek kadar çok olduğunu tanıması gerektiğini öğrendik.
                     *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretlerini sevgiyle içine alanı kendisini esir eden düşünüş ve davranışlardan kurtaracağını, benlik ve ben merkezli davranışların baskısından ve sınırlamalarından kurtulma yollarını göstereceğini öğrendik, anladık.

(Bizi rahatsız eden fakat gizlenmiş, geçmişte, dipte kalmış, şuuraltı duygu ve düşüncelerimizi kendimizin bulamayacağını, doğru sözlü olgun, bu konularda usta olmuş kişinin yardımını almamız gerektiğini öğrendik)
                     *
RAV




Popüler Yayınlar