13 Mayıs 2020 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 2030 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri ışık olmayı anlatıyor)

2030.  A Husrev (Seven), sus;
Şirin'den (Sevdiğinden) az bahset:
Tattan-lezzetten ağzım yanıyor.

İster sarhoş (Kendinden geçmiş) olayım, ister mahmur (Güzelleşmiş, bakımlı);
Bırakma beni, uzak kalmayayım meclisinden.

Mezarda bile olsam seni anınca yüzüm, can kıblesinden ışıklanır.

* Yoksa Sur'un üfleneceği zamanı (Kıyamet kopacağı vakti, İsrâfil adlı melek boruya üfüreceği, Sur üfürünce kıyamet koparak, bütün canlıların ölecekleri zamanı) beklesem mezarın dibinde nasıl sabrım kararım kalır?

Hastalandım mı canıma, yüzlerce faydalı ilaçsın, yüzlerce deva (İlaç, çare).

Deniz gibi acıysam senin incin yüzünden gene tatlılaşırım.

Gam (Üzüntü), gece gibi bütün dünyayı kaplasa sen doğ (Ortaya çık) a benim sabahım, doğ da yardım bulayım ben.

Gündüz sensin;
Ben de gündüzün görünen bir yıldızım (Üstün başarı gösterenim);
Meşhur olursam şaşılmaz buna.

Senin gibi ışığın öncüsüyüm;
O yüzden bütün gündüz arayanlar, benimle neşelenir.

Beni, nekesliğinden (Cimriliğinden) değil de oturup rahat edeyim, gizleneyim diye mahmur (Sarhoşluğun sebep olduğu sersemlikte) bırakıyor, şarapla mahmurluğumu (Sarhoşluğun sebep olduğu sersemliğimi) gideriyorsun.
                      ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***                    
Neler öğrendik;
1.    Seven kişinin sevdiğinden bahsedince bütün dinleyenlerin ağızlarının tatlılaşacağını öğrendik.
2.    Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerinin bulunduğu toplulukta olmak istediğini öğrendik.
3.    Allah dostuna âşık olanın mezarda bile Allah dostunun ışığıyla can yönünden aydınlanacağını, kıyamete kadar karanlıkta kalıp beklemeyeceğini öğrendik.
4.    Şems Hazretlerinin hastanın faydalı ilaç olduğunu, acılığı tatlılaştırdığını, karanlıklardan, korku ve kuşkulardan kurtararak yardım ettiğini Mevlana Hazretleri Şems Hazretleri gibi aydınlığın öncüsü olduğunu,  öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Şems Hazretleri Mevlana Hazretlerinin ruhuna Allah’ı iyice sevdirdiğini, Allah nuru saçtığını, Tanrı şarabı ikram ederek Mevlana Hazretlerini kendinden geçirerek Tanrı sırlarının sırlarını bağışladığını öğrendik, anladık.
                     *
RAV



Popüler Yayınlar