28 Mayıs 2020 Perşembe

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 2180 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)

2180. Kuş gibi gönülde uçarsa, kuş avcısı olurum, tuzağa sarılırım.

Geceleri uyuyamıyorum desem, akşam namazından sonra hemencecik uyuyorum ben der.

Yardım et, lütfet  (Alçak gönüllülük göster) desem, ben cenk (Telli çalgı) çalan biri değdim miyim ki der, elbette söver sayarım.

Kendi dileğimi bırakayım da hemencecik, kendi dileğine uyan, başına buyruk sevgilisinin dileğine uyayım ben.

Bana nasılsın diyorsun;
Ne bileyim ben.
Nerdensin, kimlerden diye soruyorsun;
Ne bileyim ben.

Hangi koca sağrakla (Büyük içki kadehiyle) böyle sarhoşsun, böyle mahmursun (Sarhoşluğun sebep olduğu sersemlik içindesin) diyorsun;
Ne bileyim ben.

O dudakta ne var ki o dudak yüzünden böyle tatlı dillisin diyorsun bana;
Ne bileyim ben.

Şu ömrümde diyorsun bana, yaşamaktan, gençlikten daha iyi ne gördün?
Ne bileyim ben.

Onun yüzünde, Ab-ı Hayat (Ölümsüzlük) gibi bir ateştir, gördüm;
Fakat neydi o;
Ne bileyim ben.

O yüze karşı, yıllarca hayran kaldım;
Beden misin, can mı diyorum;
Ne bileyim ben.
                      ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***                    
Neler öğrendik;
1.    Âşık olan kişinin kendi dileğini bırakıp âşık olduğunun dileğine uyması gerektiğini öğrendik.
2.    Sevenin sevdiğinde yok olması, bir olması, ben demekten kurtulması gerektiğini öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Sevgilinin karşısında sevenin bir şey bilmemesi, onun sözlerini dinlemesi gerektiğini öğrendik, anladık.
                     *
RAV

Popüler Yayınlar