25 Eylül 2019 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 6370 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri aşkı anlatıyor)

 6370. (Aşk denizinde) Dalgalar vuracak o gemiye de tahta-tahta ayrılacak, o denizin çeşit-çeşit dönüşleriyle her tahta, dibe batıp gidecek.

Fakat bir timsah var, baş çıkarır da o denizi içer-sömürür, öylesine dipsiz, kıyısız deniz, bir çöl gibi susuz kalıverir.

Derken o çöl de, denizi sömüren timsahı paralar, ansızın, (Zenginliği ile tanınan) Kaarun gibi  (Yer) yutar-gider.

Şu değişmeler meydana çıktı mı, çıktı;
Ne çöl kaldı, ne deniz;
Nasıl oldu, nice oldu, ne bileyim ben;
Nasıl-nice, neliksiz-niteliksiz âlemde gark oldu-gitti.

Birçok ne bileyimler var, fakat bilmiyorum ben;
Ağzımı yumdum, çünkü o denizde bir avuç afyon yuttum (Kendimden geçtim) ben.

Ay yüzlü sevgilim geldi mi, kim oluyorum ben, kim oluyorum ben? Can güneşi doğdu mu, nerde kalır gebe gece?

Ağlar yüzlü tiken, bahar gelince ne olur?
Renge, kokuya sahip olur;
Fakat gülme huyunu alamaz ki.

Güneş, değersiz taşa vurunca ne olur o taş?
Taşlıktan çıkmaz, aydın inci olmaz ki.

Yeni doğmuş aslan eniği, bir kediye bile zebûn (Güçsüz, zayıf, aciz) olur;
Fakat aslan sütünü emende (Emince) aslanları alt eden bir aslan kesilir.

Bir katre (Küçük damla) erlik suyuydun, benliğini atar, varlığından geçer bir hâle getirdi Tanrı seni;
Bir cıva gibiydin, Tanrı sayesinde gümüş bedenli bir padişah kesildin.
                         ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    İlk aşamada Aşk denizinin dalgalarının gücü insana vura-vura parçalayıp en dibe indirdiğini öğrendik.
2.    İkinci aşamada sıra-sıra dalgaların ve buna güç oluşturan basıncın ortadan kalktığını öğrendik.
3.    Üçüncü aşamada başka bir gücün kendini göstererek dünyada yapayalnız bırakacağını öğrendik.
4.    Dördüncü aşamada ani bir güçle ölümün olacağını öğrendik.
5.    Beşinci aşamada kişi sorularına cevap bulamaz, olan olayların nedeni bulamaz, geçmiş gelecek kavramını yitirerek eli kolu hareket edemeyecek duruma geleceğini öğrendik.
6.    Altıncı aşamada değişmeler tamamlanıp suskun ve sersem bir şekilde bekleme sürecine girileceğini öğrendik.
7.    Kılavuzluk eden Allah dostu sevgili, gizli yardımı bırakıp da Aydın yüzünü gösterip bu aşamaları geçmiş kişiye Allah’ın ve Allah dostlarının seveceği kimlik ve kişilik kazandırarak “Ölmeden önce ölünüz” hakikati anlamış ve tamamlanmış olacağını öğrendik.
8.    Er olarak doğan kişinin er sütü içerse, erlerle beraber olunca er-yiğit kişi olacağını öğrendik.  
                    *
İşte böyle yaren;
 Küçük bir sperm iken büyüdük, benliğimizi üstümüzden atar da, güvendiğimiz mal para makam gibi varlıklardan geçersek, Allah’ın sayesinde hüküm veren kişi olabileceğimizi öğrendik, anladık.
                     *
RAV





Popüler Yayınlar