8 Eylül 2019 Pazar

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 6200 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri aşkı anlatıyor)

 6200. Kendimden, şu yüzden incinip durmadayım;
Kabıma sığamıyorum ben;
Bir yerdeyim ki oraya baş bile sığmıyor, artık sarıktan kaçarsam değer elbette.

Binlerce yüzyıllar gerek ki böyle bir devlete (Tanrının yetkili kıldığı, sırlarını bağışladığı, ilmiyle kudretiyle desteklediği, yetki verdiği kişinin sözlerini doğru çıkardığı, istediğini kendi isteği olarak kabul edip gerçekleştirdiği, diğer insanların kabul ederek boyun eğdiği, erdeme ve ölümsüzlüğe kavuşmaya, insanları yönlendirme, yöneltme makamı) ulaşayım;
Bu sefer kaçarsam bir daha nerden bulurum bu devleti ben?

Hasta da değilim, adamlıktan da çıkmadım;
Ne diye güzellerden çekineyim?
Mide fesadına uğramamışım ki meyhaneciden kaçayım.

Eşeğe binmemişim ki meydanda geri kalayım;
Bu köyde ekinci değilim ki köy ağasından kaçayım.

Boyuna a gönül derim, biraz yavaş ol;
Altın hazinesine gark oldum, ne diye bağıştan kaçacakmışım diye cevap verir bana.

İşim-gücüm, söz söylemeye kudretim oldukça dua etmektir;
Duaları kabul- etmek de sana düşer, benim ne hakkım var o hususta?

Dualarım, muma benzeyen kulağının çevresinde döner-durur;
Bu yüzden pervanenin kanadı gibi yanıktır duam.

İhtiyaç, dilek kütüphaneme gel, gir;
Duyasın diye kitap, kitap üstüne koymuşum, sahife, sahife altına.

* Başım, gökyüzüne nasıl sığar ki lütuflar bağışlanmıştır o başa; Gönlüm neşelidir;
“Tanyerini ağartanın" (En’am suresi 96) gamı (Allah’ın kanununun ağırlığı) var bende der-durur.

Düşünce, söğüt dalı gibi her yelden oynar amma yem-yeşil Sidre ağacının kökü gibi köklerim, bir aradadır benim.
                         ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini tanıyıp sevdiğini, binlerce yıl çalışmakla elde edebileceği Şems Hazretlerinden kısa bir sürede elde ettiğini, bundan dolayı kendisine âşık olduğunu öğrendik.
2.    Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerinin donanımlı güzelliğinden kaçmadığını, yakın olmak için hizmetini artırdığını, kendisine dualar ettiğini öğrendik.
3.    Şems Hazretlerinin Mevlana Hazretlerinin karanlıkta kalan her ne varsa güneş gibi aydınlattığını, kullanacağı ölçüleri gösterdiğini öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretlerinin düşüncelerinin hareketli olmasına rağmen kökleri bir arada olan düşünce sistemine sahip olduğunu, dağınıklık olmadığını öğrendik, anladık.
                     *
RAV

Popüler Yayınlar