4 Ekim 2017 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 2490 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretleri ile olan ilişkisini anlatıyor)
                              
2490. Yeryüzünde (Yutulması gereken) bir lokmayım ben, fakat bu lokmadan da yeryüzünden yüzlerce yeni lokman biter (Tıbbı ve ahlaki öğüt veren biri olur).

Güz (Sonbahar) mevsiminden sarardın soldun amma gamlanma (Üzülme);
Güz mevsiminde yeni bir yazın ısılığını (Geleceğini öngörün ile) seyret.

Ansızın sana bir yol buldum da Allah’a şükürler olsun, yüzünü gördüm senin.

Ağlayan gözlerim ağlamaktan görmez olmuştu;
Büyücü nergis (Dikkati göze çeken güzellikte olan) gözlerinle ışıklandı şimdi.

Çok dedim, çok söyledim nerde buluşma, nerde kurtuluş diye;
Bu nerde-nerde, sonucu mahallene götürdü beni.

Seni öven şu kupkuru dudaklar, devlet dudağını öptü (Hükmedene çok yaklaştı) sonunda.
Gam okuna, senin saçlarındaki zırhtan başka hiçbir siper yok.

Gök kadar yüce yerin, o bile ayaklarının altına döşenmiş;
Aslan bir ersin, aslan bile ahu kesilmiş sana.

Öyle bir devletin var ki devlete gamın gıda olmuş;
Nerede bir pehlivan ki yanına düşebilsin senin?

Gönlüme bir araştırmadır, saldın;
Saldın da araya-taraya senin dere ne düştüm işte.

                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretlerini sözleriyle ve öyküleriyle kendimize rehber edip özümüze katarsak yararlı öğüt veren biri olacağımızı öğrendik.
2.    Üzüntülü günler yaşasak bile sevinçli günlerin bizi beklediğini öğrendik.
3.    Bize önderlik edecek Allah dostunu bulana kadar sıkıntımızın devam edeceğini öğrendik.
                          *
İşte böyle yaren;
Allah dostunu bulunca-görünce tüm varlığımızla onun varlığında yer bulmamız, kendi değer yargılarımızdan temizlenmemiz, kendimizi onun iradesine teslim etmemiz gerektiğini öğrendik anladık.
                         *
RAV


Popüler Yayınlar