13 Ekim 2017 Cuma

DİVAN-I KEBİR 4. CİLT 2660 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri sonucu gören ağları anlatıyor)
                              
2660. Canın başına bir fitnedir (Karışıklık, kargaşa), sardın a canın, başın hayatı,
Hoşlar geldin, sefalar getirdin.

Erkeğin-kadının başına şerler (Uğraşılar) getir, coşkunluk ver;
Hoşlar geldin, sefalar getirdin.

Senin gümüş bedenin yüzünden işim altına döndü benim;
A altının, gümüşün belası,
Hoşlar geldin, sefalar getirdin.

Ayağını güneşin başına bas;
Güneş de sensin, Ay da;
Hoşlar geldin, sefalar getirdin.

Lâ’l madeninde (Çok değerli mücevherleri kapsayan kaynak) sana diyor ki;
O dağa, o bele,
Hoşlar geldin, sefalar getirdin.

A Tebrizli Şems, dünya, senin yüzünden sarhoş oldu, kendinden haberi yok;
Hoşlar geldin, sefalar getirdin.

Ah!
O âşıklardan kaçıp uzaklaşan güzel hurinin aşkından ah!

Öldürmesinde yeniden yeniye dirilikler var;
Hastalık, onun yüzünden yepyeni bir sıhhat olmuş.

İncin (Şekli değişmeyen mücevherin) varsa bir de benim halime bak, bir de beni gör;
Deniz dibindeyim inci gibi, fakat uzağım gene de denizden.

A benim aklım dedim, nerdesin?
Akıl dedi ki;
Şarap oldum gitti (Üzüm idim sıkıldım, süzüldüm, mayalandım, fıçıya konup demlenmeye bırakıldım), nasıl üzümlük edebilirim (Önceki halime dönemem) artık?
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Şems Hazretlerinin Mevlana Hazretlerinin yanına gelmesiyle çok büyük coşkunluklar olduğunu öğrendik.
2.    Allah dostuna âşık olan kişinin kendi varlığını yok ederek ölmeden önce öldüğünü, âşık olduğu Allah dostunun verdiği kimlik ve kişilikle yeniden beğenilen diriliğe ve sıhhate kavuşacağını öğrendik.
3.    İnsan çok sevilen, çok sayılan, değer verilen yerde olsa bile kendisini bu hale getiren ortamda yaşamak, buradaki ortamda mutlu olduğunu öğrendik.
                          *
İşte böyle yaren;
Allah aşkına ulaşarak, Allah’ın dostlarını tanıyarak, Şems Hazretlerine hayran olup âşık seviyesinde seven, iç huzuru ve derinliği kazanan Mevlana Hazretlerinin kazandığı sırların ortamından çıkıp sıradan bir insan gibi davranamayacağını öğrendik, anladık.
                         *

RAV

Popüler Yayınlar