30 Mart 2016 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 2430 İNCİ BEYİT

2430. O örtünün ışığı bile âlemi yakıp yandırıyor;
Yarabbi!
O padişah yüzünü açarsa hal nice olur?

Aşk, bana uğradı, geçti, ben ardına düştüm, koşmaya başladım;
Derken geri döndü de kartal gibi saldırdı, beni bir lokma etti de yutuverdi.

O beni yutunca zamaneden vazgeçtim, tatlı mı tatlı bir denize daldım, azaptan (Büyük sıkıntılardan, eziyetlerden) da kurtuldum, elemden (Acılardan, üzüntülerden, dertlerden, kederlerden) de (Kurtuldum).

Belâ lokmalarını yiyip sindirmeyen (İçinden çıkılması güç durumu anlayışla karşılayıp benimseyen, kendisine mal edemeyen, sorundan kaçan kimse), bu şarabın lezzetini tatmamış kişidir.

Ona güvenirler de Peygamberler, bu güvençle (Allah’a güvenerek, inanarak) belâları şerbet gibi içerler (İçselleştirirler);
Çünkü su, hiçbir vakit ateşten korkmaz.

Feleğin rüyada bile görmediği o Ay gene doğdu (Tebrizli Tanrı Şems’i kendini gösterdi), hiçbir suyla sönmeyecek ateşi gene tutuşturdu.

Beden evine bak, canımı seyret;
Aşk şarabiyle bu sarhoş olmuş, öbürü yıkılmış yerlere döşenmiş.

Meyhane sahibi gönlümle eş-dost olunca kanım, aşkla şarap kesilmiş, ciğerim de kebap olmuş gitmiş.

Göz, hayaliyle dopdolu bir hale geldi mi bir sestir, gelir:
Ne de güzelsin a kadeh, maşallah sana a şarap

Tebriz’in öğündüğü Şemseddin’in yüzü, bir güneştir ki gönüller, bulut gibi ardına düşmüştür, koşup durmadadır.
                         ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                         ***
Neler öğrendik;
1.    Aşkın insanı tamamen kapladığını, değiştirdiğini öğrendik.
2.     Tebrizli Tanrı Şems’ine Âşık olan kişinin cesur olacağını, sıkıntılardan, tehlikelerden kurtulduğunu öğrendik.
3.    Allah’a güvenen kişinin sorunlardan, sıkıntılardan kaçmayacağını, adeta gıda gibi kabul ettiklerini, sıkıntıları, sorunları hallettiklerini öğrendik.
4.    Allah dostlarını tutkulu bir sevgiyle sevenin sarhoş gibi tatlı bir sevinç ve hoşluk içine gireceğini, aklı başında, doğru seçimler yapan biri olacağını öğrendik.
                      *
İşte böyle yaren;
Şems’i Tebrizi Hazretlerini tanımamız, bilmemiz, sevmemiz ve sevgiyle bağlanmamız gerektiğini Mevlana Hazretlerinden öğrendik, anladık.
                                 *

RAVLİ

Popüler Yayınlar