16 Mart 2016 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 2310 İNCİ BEYİT

2310.(Tanrı’dan ayrı olmayan) İnsanın önünde canla, gönülle, bedenle, Tanrı emrine uyup gösteriş olarak değil de gerçekten bir secde ettin (Saygı gösterdin) mi?

Bundan böyle kıbleden (Sıkıntılı bir durumda iken yardım umularak başvurulan yerden) yüz çevirirsin, ne yana dönersen orası gönlüne Kâbe (Duaların, dileklerin kabul) olur.

Yolda bir türlü kendimi toplayamıyorum;
Artık vefalı (Sevgiyle bağlanmış) yol arkadaşlarım, benim yüzümden nasıl dertlenip toplanırlar?

A gönül, evin duvarları, taşların birbiri üstüne dizilmesiyle yüceldi;
Evdekiler, ondan sonra o evde toplandılar.

Fakat ben nasıl derlenip toplanabilirim ki her yücelik topluluğunun başı olan Tanrı Şemsi Tebriz’de oturdu, yerleşti-kaldı.

A kul, dön, gene gel kapımıza;
Gönüllerden gelen haydin, gelin sesini duy.

A yalınayak er, gül bahçesinin kapılarını senin için açtık, ne diye tutar da dikenliğe gidersin, niceye bir bu gidiş?

Can, ben yarattım da ona bir derttir, verdim.
Derdini veren dermanını da verir elbet.

Selvi gibi bir boya sahip olmak istiyorsan aşk bahçesine git, çünkü bu kambur felek, senin de boyunu iki kat eder.

Orası (Aşk) öylesine bir bağdır ki, öylesine bir bahçe ki yaprağı da diridir, konuşur, dalı da;
Canı olmayan bahçe cana can katmaz.
                         ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                         ***
Neler öğrendik;
1.    Her yüce topluluğun başında Tebrizli Tanrı Şems’ini olduğunu öğrendik.
2.    Şems Hazretlerine saygı gösterip gönülden teslim olanın dileklerinin yerine geldiğini öğrendik.
                                 *
İşte böyle yaren;
Büyüklük, asillik, ululuk sırlarını öğrenip içselleştirmek isteyenin Şems Hazretlerine, kendisine yakınlaşmamız gerektiğini Hazreti Mevlana’dan öğrendik, anladık,

Konuyu daha iyi anlamak için MEVLANA VE DÖRT KIBLE yazarak bloğumuzdan okumalısın.
                                 *

RAVLİ

Popüler Yayınlar