9 Mart 2016 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 2240 İNCİ BEYİT

2240. Gül bana dedi ki:
“Dikende ne diye tutarsın da yumuşaklık ararsın?”
Dedim ki:
“Ya sen, bu sevdaya düşenler arasında ne diye bir aklı başında adamı arar, aktarırsın?”

Dedi ki:
“ Şu sevdada sevgilin kim?
Onu göster bana”
Dedim ki:
“ Mademki gönül vermedin, âşık değilsin, sevgiliyi ne diye ararsın?”

Dedi ki:
“ Hele sarhoşçasına bir lütfet de meyhane yolunu göster”
Dedim ki:
“Yürü, git, çocuksun sen, meyhanede ne yapacaksın?”

Dedi ki:
“ Ne kadar da kendinden geçmişsin, söyle, göster, ne biçim bir şarap içtin?”
Dedim ki:
“Git bire miskin, aklını başına al, ne arıyorsun sen?”

Dedi ki:
“Hangi gül bahçesidir ki oradan koku gelmez?”
Dedim ki:
“Sana bir koku gelmiyorsa gül bahçesini ne diye ararsın?”

Dedi ki:
Vefa umanlar, uykuya dalmışlar, bir rüyadır görüyorlar.
Dedim ki:
Ne diye uyanıkken rüya hayaline düşer, onu arar durursun?

Şütürün adı Türkçede nedir?
Söyle, deve de (Diye söyle).
Yavrusunun adı, hani onun ardınca koşup duran yavrusunun adı ne olabilir;
O da deve yavrusu, köşek.

Biz de kaza ve kaderin oğullarıyız, herkesin anası kaza ve kaderdir;
Çocuklar gibi kaza ve kaderin peşinden koşup duruyoruz.

Ondan süt emmedeyiz, onun peşinden uçmadayız;
İster doğuya koşsun, ister batıya, ister de göğe ağsın (Yükselsin), hep peşindeyiz onun.

Yolculuk davulu vurulmuştur, Tanrının görüp gözetmesine, koruyup kollamasına sığınarak yola ayak basalım (Yola çıkalım).

                         ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                         ***
Neler öğrendik;
1.    Çocuk ruhluların, kendinden geçmeyi göze alamayanların sevgilisi olmayacağını, çünkü güzelden bir koku alamayacağını öğrendik.
                                 *
İşte böyle yaren;
Sevdaya yani tutkulu bir sevgiye düşmek, bağlanmak, uğrunda zorluklara katlanmaktan, ölümden, itibar, para, mal kaybetmekten korkmayan yiğit kişilerin yapacağı iş olduğunu öğrendik, anladık.

Allah’a sığınarak yola çıkmamız, bir yavru olarak kaza ve kaderi annemiz bilip peşinden gitmemiz gerektiğini öğrendik, anladık.
                                 *

RAVLİ

Popüler Yayınlar