7 Mart 2016 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 2220 İNCİ BEYİT

2220. (Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerini anlatımı)
A başsız-ayaksız kalan, başın bir hoş seme (Sersem, ahmak, alık), şaşırıp kalmışsın, âşıkların halkasına git, onlara katıl da ebedi diri Tanrı’nın kapısına var.

Çevgene (Ucu eğri sopaya) benzeyen saçlarının yüzünden nice başlar, top gibi yuvarlanıp duruyor;
Öylesine bir miske can bile hayran bir amber kesilmiş.

Varlıktan çekindim, kendimden geçtim;
Hayran bir kulum, köleyim, padişahı seyre daldım.

Bir Yusuf’um (Güzel bir insanım), gönüller beni ister;
Fakat ben, çene topağındaki kuyuyu isterim;
Hem bu yola inanmışım, hem şaşkın (Düşüncelerim dağılmış, karışmış, ne yapacağını bilemez durumda) bir kâfirim ben.

O sarhoşla aynı şarabı içtim, o oltaya tutuldum;
Beni çekti çıkardı, şaşkınlık çemberinden fırladım, çıktım.

A aklıyla büyüklere baş kesilen, a gönlü mermere dönen;
Bir kerecik de no-olur, şu hayran gözle bak.

Yoksa kavgaya girişirim, başına işler açarım, hayranlık hançeriyle kanını dökerim senin.

Âlemin kul-köle kesildiği Tebrizli Şems’inin devleti sayesinde hem aşk şişmanıyım, hem şaşırıp kalma âleminin arık (Cılız, sıska), zayıf bir kulu.

Eşim-dostum, benim düşkünlüğümü inkâr etse bile gene de insaflıdır onlar;
Çünkü kahveye düşkünüm, kahve içmek, benim için şarttır, tövbe etmekse şanımdan değil benim.

Reyhan, bilirsin ki kırık-dökük saksılarda çok bulunur, nerde o kırık-dökük kadeh, nerde o reyhan gibi güzel kokulu şarap?
                         ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                         ***
Neler öğrendik;
1.    Bizi Tanrı kapısına götürecek, ebedi diriliğe kavuşacak, bu yolu aydınlatacak, yolu öğretecek, yardım edecek âşık önder bulmamız gerektiğini; böyle birini arayıp bulamazsak, böyle kişilerin arasına katılamazsak sersem ve ahmak bir kafa yapısına sahip olacağımızı öğrendik.
2.    Bizi Tanrı kapısına götürecek kişiyi hayranlıkla seyretmemiz, kendimizden geçmemiz, bizi istediği gibi yapılandırmasına kolaylık sağlamamız gerektiğini öğrendik.
3.    Şems Hazretlerinin beyin kimyamızın değişmesinde çok etken olduğunu Hazreti Mevlana’nın sözlerinden öğrendik.
                                 *
İşte böyle yaren;
Şems Hazretlerini sevmenin, tutkulu bir şekilde bağlanmanın pişmanlık oluşturmadığını öğrendik, anladık.

Kendimizi kırıp döküp parçalayarak yeniden bir şekle girmemiz, bunu da Mevlana Hazretlerinin yeniden şekil vermesi için ona tutkulu bir sevgiyle bağlanıp hizmet etmemiz ve sevgi ile bağlılığımızı devam ettirmemiz gerektiğini öğrendik, anladık.

Kiminin sevdiğini güzel gördüğünü, kiminin de güzeli sevdiğini öğrendik, anladık.
                                 *

RAVLİ

Popüler Yayınlar