2 Mart 2016 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 2170 İNCİ BEYİT

2170. (Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerini anlatımı)
A akıllıların övündüğü can, dünya sensiz bir zindan.
A gönlünü aldırmış aşığa deva(İlaç, çare), derman (Çıkar yol, çare), nasılsın?

Ay, kulağını kaşır durur da huzurunda yüzlerce defa secdeye kapanır, güzelliğine karşı a güzel yüzlü der, nicesin?

Hele ben, çaresiz kaldım, kendimden geçtim gittim;
Hem de nasılsın diye bana sorduğun günden beri.

Senin havana kapılmışız, iki gözümüz sakilik ediyor (Senin gibi insan ruhuna Allah sevgisi, Allah nuru saçıyorum) sana;
Ey abıhayatımız, nasılsın bu suyla, nicesin bu havayla?

Ayrılığın acı, senden uzak düşmek pek kötü;
Kimsecikler uzak düşmesin, ayrılmasın senden;
Nasılsın?

Her zerre, sana karşı ömrün uzun olsun, var ol diyor, çünkü güneşsin sen;
Ey en büyük, en aydın yıldız, bu var ol seslerinden ne haldesin?

A birkaç Zencinin eline düşmüş ayna, a körlerin içine düşmüş Yusuf, ne âlemdesin?

Ey o meydanın düldülü, bu zindanda ne haldesin;
Ey o gül bahçesinin bülbülü, sağırlarla ne haldesin?

Ey cennete alışmış, huriler huyunu almış insan, ey bu gurbete düşen, zahmetlerle, meşakkatlerle ne âlemdesin?

A dünyanın altı bucağına da sığmayan, bütün bununla beraber gene de gidip aba (Elbise) altına giren, nasılsın?
                         ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                         ***
Neler öğrendik;
1. Şems Hazretlerinin özelliklerini Mevlana Hazretlerinin anlatımından öğrendik.
                                 *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerine çağrı yaparak; değerini en iyi bilecek olanlardan olduğunu, körlerin, sağırların, çirkinlerin arasında kalmasına razı olmadığını, davet ettiğini öğrendik, anladık.
                                 *

RAVLİ

Popüler Yayınlar