29 Ocak 2016 Cuma

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 1840 İNCİ BEYİT

1840. (Mevlana Hazretlerinin kendini anlatımı)
Elimde böylesine bir ışık, evi öyle bir döndüm-dolaştım ki nurunun parıltısından elimdeki ışık karardı-gitti sonucu (Sonuç olarak).

Bu zindanda ey can dedim, seni nasıl da buldum;
Tatsız-tuzsuz bir halde tuzluya (Ağız tadına) doğru nasıl da yol aldım.

A benden kaçan şuh, a inatçı, kavgacı padişah, a iki âleme de can bağışlayan güzel, şimdicek nasıl da buldum seni.

Hemencecik gizlendi, manalar gibi gizli bir hale geldi, madendeki mücevhere döndü, kıskançlığı onu örttü-gitti.

Ben ellerimle başıma vurmaya başladım, kapının, dışındaki halkaya döndüm, oysa güzelim bir alış-veriş bulmuş da beni kınamaya koyulmuştu.

Âlemin kul-köle kesildiği Tebrizli Tanrı Şems’inin nurunu görmüş de güneşindeki ışıktan utanıp kararmış Ay’a dönmüştüm âdeta.

A güzelim, her taşın başında lâ’l dudaklarından bir nur var, parıl-parıl parlıyor.
Saçlarının karışıklığı, her yanda bir kargaşalık yaratmış.

Cennete benzeyen güzellik bağında, ağaçlarının altında, her yanda bir saki (İnsan ruhuna Allah sevgisi, Allah nuru saçan kimse), her yanda bir huri (Çok güzel).

Her yanda, bir yanda değil, her tarafta, senin aşk şarabından doldurulmuş bir küp var, üzüm şırası gibi tatlı mı tatlı, bal mı bal.

Her sabah şu akıl, aşkınla deli-divane olmada, beynimin damına çıkıp tambur (Çalgı) çalmada.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Şems Hazretlerinin ışığının Mevlana Hazretlerinden fazla olduğunu öğrendik.
2.    Mevlana Hazretlerinin canının ağız Tadını Şems Hazretlerine tutkulu bir sevgiyle bağlanmada bulduğunu öğrendik.
3.    Şems Hazretleri kendisini göstermese de nurunun görünür ve etkili olduğunu öğrendik.
                                 *
İşte böyle yaren;
Aklımızın Şems Hazretlerine âşık olmasıyla güzel olanı, güzellikleri, Allah sevgisini, Allah nurunun etkisinin güzellikleriyle kendinden geçeceğini öğrendik, anladık.
                                  *

RAVLİ         

Popüler Yayınlar