21 Eylül 2014 Pazar

DİVAN-I KEBİR 1 CİLT 510 İNCİ BEYİT

510-  (Şems Hazretlerine sesleniş)Sus, sırları söyleme, sus ki “ Min ledün” sırrına (Allah’ın sırlarına ait manevi bilgi, gayb ilmi) ağyar (Hakikate yabancı olanlar) nasıl erebilir (Ulaşabilir)?
Sıkıntının anahtarıdır sabır

Rintler (Gönül erleri) selam ediyor sana, canlarına kul (Sevgiyle bağlanmış), köle (Hizmet eden) etmişler sana, kadehinle sarhoş olmuşlar,
Sarhoşlar selam ediyor sana.

Aşkla herkesten fazla dillere düştüm, herkesten fazla kalleş (Gizlice kötülük eden) oldum, dilberlerden de daha güzel, daha hoş bir hale geldim,
Sarhoşlar selam ediyor sana.

Şu ruhani (Gözle görünmeyen ruhla ilgili) kavgaya bak, şu tufana benzeyen seli seyret, Rabbin şu güneşi gör,
Sarhoşlar selam ediyor sana.

Biri bana afsun okumada (Sihirli sözler söylemede), biri benim tövbe etmemi (Pişman olup bu sevdadan dönmemi) beklemede, birisi benim gibi ayaksız koşup (Top gibi gidip) durmada,
 Sarhoşlar selam ediyor sana.

(Allah’a hitap)
Ey dilekler dileği, tez kaldır o perdeyi, ondan (Şems Hazretlerinden) başka hiç kimseyi bilmiyorum ben,
Sarhoşlar selam ediyor sana.

Ey güzelim yağmurlar yağdıran bulut, gel.
Gel ey dostların sarhoşluğu, gel gönül çalanların padişahı,
Sarhoşlar selam ediyor sana.

Hayran et, zahmetten kurtar bizi.
Yık, fakat definelerle dopdolu bir hale getir bizi, elde bulunan ebedi parayı tart,
Sarhoşlar selam ediyor sana.

Bütün bir şehir, senin yüzünden alt-üst olmuş, hem haberleri var senden, hem haberleri yok;
Ey gönüle bakış kudreti, görüş feyzi (Gittikçe artan bolluk) veren,
Sarhoşlar selam ediyor sana.

O ay yüzlü beye söyle, o büyücü gözlüye söyle, o huyu-husu (Özü doğuştan) güzel padişaha söyle,
Sarhoşlar selam ediyor sana.
                                     ***   
DİVAN-I KEBİR1
MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik:
1. Allah’a yalvarış, yüce insanı da davet etmemiz gerektiğini öğrendik.
                                  *
İşte böyle yaren,
İlmi ledün’ü çok özel kişilerin bildiğini, hakikat peşinde olmayanların bu ilmi anlayamayacağını öğrendik, anladık.

RAVLİ İLMİ LEDÜN yazarak Googleden bloğumuzdan okumalısın.
                                  *

RAVLİ

Popüler Yayınlar