14 Temmuz 2020 Salı

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 2650 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)

2650. Kanlar içen gönlümü (Sevgimi, isteğimi, düşünüşümü, anışımı, duygularımı)  bir uğurdan (Maksatla, amaçla) al-gitsin;
Gamdan (Üzüntüden) yüzlerce parçaya ayrılan, paramparça olan gönlümü bir parça yap da al.

Ya canıma bugün bir çare bul benim yahut da şu çaresizin canım al-gitsin.

Dün gece sabaha dek (Kadar) Tanrım diyordum;
O kanlar içen zalimden (Acımasız ve haksız davranandan) öcümü (İntikamımı) al benim.

O taş yüreği, nasıl benim kanımı döktüyse sen de o katı taştan al benim kanımı.

Gönlün eliyle iki üç yazı yazdım;
Bir tanesi olsun, al o avarenin (İşsiz güçsüz, başıboş, aylak dolaşanın) elinden.

O yazıdan aşkın şekilleri var;
İbret (Kötü bir olaydan alınması gereken ders, uyarıcı sonuç alınması) için, seyr (Seyretmek) için olsun, al.

Gönlümün yıldızı, aşkın yıldızı;
Kısas (Yaptığı kötülüğü kendisine aynı biçimde uygulayarak cezalandırmasını) istiyorum, cezasını ver o yıldızın.

Duydun elbette;
Hakandan, güzeller, perde altından çıksınlar diye ferman geldi.

Hakan, bu yıl böyle istiyorum, şeker çok ucuz olsun buyurdu.

Ne de güzel yıl, ne de kutlu gün:
Ne de hoş hakan, ne de güleç bir baht bir devlet.
                      ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerinin ayrılığından acı çektiğini, aynı acıyı Şems Hazretlerinin de duyması için Allah’a yalvardığını öğrendik.
                   *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretlerinin duasının kabul edilerek tüm güzel insanların kendilerini, güzelliklerini göstermeleri için Allah’tan emir geldiğini öğrendik, anladık.
                     *
RAV


Popüler Yayınlar