7 Haziran 2018 Perşembe

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 1130 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri kendini anlatıyor)

1130. Yeter artık;
Şu unutkanlığım olmasaydı her an, seni anardım (Aklıma getirerek sözünü eder, düşünür, hatırlardım) da anardım.

Yeter artık;
Şu sözlere selvi (Düzgün uzun vücutlu) bile haset (Kıskançlık) eder de keşke der, hür bir süsen (Güzel görünümlü çiçek) olsaydım ben de.

Sevgilinin derdine av olmasaydım gökyüzü aslanının boynunu bükerdim.

Elimi bağladı, yoksa şimdicek, bundan da daha iyi kaşırdım başını senin (Sana daha çok yakınlaşır, yardım ederdim).

Güle benzer yüzünü kıskanmasaydım her gül bahçesinin bülbülü kesilirdim ben.

Gülü, bana kapı açsaydı tiken gibi duvarın başına çıkar mıydım hiç?

Hiçbir iş yok ki o işi yapmasın (Bütün işleri yapan O);
Yoksa ne diye böyle işsiz-güçsüz kalayım ben?

Aşk, hastayı arayan bir hekimdir;
Yoksa böyle yaralanır mıydım, hasta olur muydum ben?

* Halil, onun için dört kuş kurban etti (Bakara suresi 260);
Keşke ona kurban olan o dört kuş (Ölen canlının yeniden nasıl dirileceği gösterilmesi kendi üzerinde) olsaydım ben.

Ona kurban olmak (Uğruna ıstırap veya büyük üzüntü, sıkıntı çekmek, zarara girmek, ölmek) için şekerler yerdim (Bunları yaptıkça mutlu olurdum);
Yüz başlı, yüz gagalı bir dudu (Gayb aleminden söz getiren) kuşu kesilirdim.
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                             ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretleri sevdiğini kıskandığını, sevdiği için dertlendiğini, sevdiğine yakın olmak için hizmet ettiğini, sevdiğinden başka bir şey düşünmediğinden diğer işlere unutkan bir hale olduğunu öğrendik.
2.    Mevlana Hazretleri aşkla sevdiğine bağlandığı ve onun işlerine ve sevgisine daldığı için başka yapabileceği olağan üstü işleri yapamaz duruma geldiğini öğrendik.
3.    Şems Hazretleri çekici etkisiyle Mevlana Hazretlerine yaklaşması için cesaret verdiğini öğrendik.
4.    Her işi yapanın aşk olduğunu, ruhsal ve bedensel hastaları tedavi etmek için de arayan doktorun aşk olduğunu öğrendik.
                     *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretleri ölmeyi ve yeniden dirilmeyi görmek değil, kendisinin bu olayı yaşarken kendisi üzerinde uygulama ile öğrenmek istediğini, öldüren ve yeniden diriltene tatlı armağanlar vereceğini öğrendik, anladık.

(Peygamber efendimizin “Ölmeden önce ölünüz” hadis-ininin hakikatini anlayanların bir sonraki aşamasının yeniden dirilme olduğunu, bunu da kişinin yaşarken görüp anlaması veya bizzat yaşayarak görmesi gerekli olduğunu, bu işlerin aşkla, dostlukla bağlılıkla olacağını Mevlana Hazretlerinden öğrendik, anladık)
                   *
RAV


Popüler Yayınlar