2150-
Nerde kaynak (Esinlenme, içe doğmayı sağlayan)
varsa orası perilerin (Cinlerin çok güzel ve alımlı olarak farz edilen dişilerine
verilen isim) konağıdır,
oraya ihtiyatla (İleriyi düşünerek ölçülü davranmak,
sakınmak, önlem alarak yaklaşmak) gitmek gerek.
Şu
beş duygu kaynağın, bedeninde akıp durdukça bil ki o peri, bu bentleri (Engelleri) açmıştır, şu beş kaynağı ayırmıştır,
akıtmıştır.
Vehmetmek
(Yersiz korkuya düşmek), tasavvurda (Zihinde canlandırmak, göz önüne getirmek) bulunmak
gibi beş tane de iç duygun var ya, bil ki her beş kaynak da yayım (Yayma yerine) yerine doğru yürüyüp gitmede.
Her
kaynağın iki kalesi (Yakınlık duymak, uyuşup anlaşmak),
elli tane de suyolcusu var, gönlünü cilalarsan yüzlerini gösterirler sana.
Subaşında
edebe riayet etmezsen (Terbiyeli davranmazsan) perilerden
zarar gelir sana;
Çünkü
bu çeşit tanınmış periler serttir, pervasızdır.
Ne
kadar çalışsan takdir, tedbiri bozar, onun
düzeni bizim gibi yüzlercesinin kilimini aldı götürdü.
Şu
kafesteki kuşlara bak, ağdaki balıkları gör, o düzenbazın hilesi yüzünden
ağlamaya koyulmuş gönülleri seyret.
Her
güzele hıyanetle (Kutsal sayılan şeylere el
uzatma, kötülük etme veya karşı davranma, hainlik, ihanet etme) hırsızlamaca
göz atma da o güzelim padişah, seni gözünden çıkarmasın.
Birkaç
beyit daha kaldı amma o kaynak kayboldu gitti, yarın bir davranır, sıçrarsak o
(İlham) kaynak gene coşar, gene akmaya başlar.
Canların
baharı geldi, oyna ey yaş dal;
Yusuf’un
Mısır’a girişi gibi şekerler geldi dünyaya, oynamaya başla.
***
DİVAN-I
KEBİR1 MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan:
Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul
REMZİ KİTABEVİ 93
***
Neler
öğrendik:
1.
Gönlümüzü
dünyalık isteklerde temizler, cinsi baskılardan kurtarırsak ve Tanrı aşkıyla
cilalarsak herkese kendini göstermeyen perileri görebileceğimizi öğrendik.
2.
İnsanı kendi dışındakilerden haberdar eden beş duygu
olduğunu, bunların görmek, işitmek, koklamak, tatmak, bilhassa elle, sıcağı
soğuğu, serti yumuşağı..anlamak duygusu olduğunu öğrendik.
3.
Beş tane de iç
duygusu olduğunu bunların hayal, düşünce vehmediş, yani olanı-olmayanı anlayış,
zihinde hıfzediş ve müşterek duygu olduğunu öğrendik.
4.
İnsanın müşterek
duyguyla dış ve iç duygularını düzenlediğini öğrendik.
5.
İç ve dış
alemimizle ilgi ve ilişkiler olduğunu, farkında olmamız, bilmemiz, anlamamız ve
uyum içinde olmamız gerektiğini öğrendik.
*
İşte
böyle yaren,
Duygularımıza tesir eden, varlığımızda
egemenlik kurabilen, engellenmesi zor Cinlerin
çok güzel ve alımlı olan dişilerinin tesirinde olabileceğimizi öğrendik.
Yersiz korkularımız,
hayalimizde canlandırdığımız gerçekmiş gibi bize kabul ettiren, bizimle
birlikte hareket eden cinlerin perilerin tesirinde olduğumuzu öğrendik.
Perilerin varlığını,
gücünü bilenlerin perilerin bulundukları yere terbiyeli olarak yaklaşması
gerektiğini öğrendik.
Su kaynağının olduğu
yerde temizlik yaparken veya bir yere işerken “Destur”
diyerek izin isteyip ihtiyacımızı görmemiz gerektiğini, pınara ve akan suya
işeyenin çarpılabileceğini bilmesi gerektiğini öğrendik.
Allah’ın takdir
ettiği bir hüküm varsa biz ne yaparsak yapalım değiştiremeyeceğimizi öğrendik.
Peri insana üstünlük sağlayınca insanın insanlık
sıfatının kaybolduğunu insanın susup perinin konuşmaya başlayacağını öğrendik.
Allah’tan ilham alamayan türkün
varlığının gittiğini, perinin Arapça söylettiğini, fakat kendine geldiğinde
Arapça bilmediğinin ortaya çıktığını öğrendik.
Perilerin insan şeklinde olduğunu, çok
terbiyeli ve nur yüzlü güzel olduklarını fakat bizim gibi topraktan bedenleri
olmadıkları için suretlerinin olmadığını öğrendik.
Perilerin Şems Hazretlerinin nurunu
görünce neşelendiklerini öğrendik.
Perilerin gözden gizli varlıklar
olduğunu öğrendik.
Perilerin savaşacak güç ve kuvvette
olduklarını öğrendik.
RAVLİ İÇ BEŞ DUYU
RAVLİ GERÇEK VE İÇ BEŞ DUYU yazarak Googleden okumalısın.
*
Bu
bilgilerle kafan karışmasın:
Cin,
şeytan, ifrit, melek gibi bizim gözümüze gözükmeyen bizim gibi toprağa
bağlanmamış hızlı hareket edebilen varlıkların olduğunu, belirli bir güçleri ve
tesir etme yetenekleri olduğunu bilmemiz ve kabul etmemiz gereklidir, bunları
kabul etmemiz ve önemsememiz bilinçli yaşam için şarttır.
Allah’a
sığınan ve sevgiyle bağlananlar görünmeyen varlıklardan ve görünenlerden
gelecek kötülüklerden bu sayede korunabilirler.
*
RAVLİ