19 Nisan 2014 Cumartesi

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 492

Ger beriş-u hâye merdesti kesi
Ser buzira riş-ü mu baş ed besi
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 5.inci cilt 3345 inci beyit açıklaması)

“ Bir kimse eğer sakalla, hâye (Bacak arasındaki aletle) ile adam olsaydı: Keçinin de sakalı ve tüyü vardır, o da adam olurdu.”

Sakal ve hâye adamlık nişanesi olsaydı, bütün erkek keçiler adam olurlardı.

Nefsinin heva ve hevesine (Geçici ve boş isteklere) düşman olan kişi adamdır ki, dostun aşk kılıcıyla onun başını vurur.

Kabuk kaydından kurtulan özdür, insan-ı kâmil (Olgun, erdemli) ancak odur.
Yoksa âlem birçok öküz ve eşeklerle doludur.

İşte yer ve gök insan-ı kâmil için yaratılmıştır.
Hakkın cihanı yaratmaktan maksadı, yalnız insan-ı kâmildir.

                                            ***
 GÜLŞEN-İ TEVHİD İBRAHİM ŞÂHİDİ
Çev: Midhat Bahari BEYTUR
İnkilap ve Aka kitapevleri koll. Şrt.
                                           ***
Neler öğrendik:
1.    Erkekliğin, adamlığın cinsel aletle ve görünüşle olmadığını öğrendik.
2.    Hakikati göremeyen, kendini yetiştirmemiş kişinin perdeli olduğunu, böyle olan kişinin de çocuk seviyesinde olduğunu öğrendik.
3.    Erkeklik aletinin büyüklüğü değer olsa eşeklerin, sakal değerli olsa keçilerin daha değerli ve saygın olacaklarını öğrendik.
4.    İman nurunu kazanamamış kimseye herkesin kıskançlıkla baktığını öğrendik.
                                  *                                                                                                İşte böyle yaren,
Tanrı’ya bağlılık terbiyesi alanın nura kavuşacağını, bu nurla aşağılardan yukarılara çıkacağımızı öğrendik, anladık.

RAVLİ ER yazarak Googleden okumalısın.
                                             *

RAVLİ

Popüler Yayınlar