Ger beriş-u hâye merdesti kesi
Ser buzira riş-ü mu baş ed besi
(Hazreti
Mevlana, Mesnevi 5.inci cilt 3345 inci beyit açıklaması)
“
Bir kimse eğer sakalla, hâye (Bacak arasındaki aletle)
ile adam olsaydı: Keçinin de sakalı ve tüyü vardır, o da adam olurdu.”
Sakal
ve hâye adamlık nişanesi olsaydı, bütün erkek keçiler adam olurlardı.
Nefsinin
heva ve hevesine (Geçici ve boş isteklere) düşman
olan kişi adamdır ki, dostun aşk kılıcıyla onun başını vurur.
Kabuk
kaydından kurtulan özdür, insan-ı kâmil (Olgun, erdemli)
ancak odur.
Yoksa
âlem birçok öküz ve eşeklerle doludur.
İşte
yer ve gök insan-ı kâmil için yaratılmıştır.
Hakkın
cihanı yaratmaktan maksadı, yalnız insan-ı kâmildir.
***
GÜLŞEN-İ TEVHİD İBRAHİM ŞÂHİDİ
Çev:
Midhat Bahari BEYTUR
İnkilap
ve Aka kitapevleri koll. Şrt.
***
Neler
öğrendik:
1. Erkekliğin, adamlığın cinsel aletle ve görünüşle
olmadığını öğrendik.
2. Hakikati göremeyen, kendini yetiştirmemiş kişinin
perdeli olduğunu, böyle olan kişinin de çocuk seviyesinde olduğunu öğrendik.
3. Erkeklik aletinin büyüklüğü değer olsa eşeklerin,
sakal değerli olsa keçilerin daha değerli ve saygın olacaklarını öğrendik.
4. İman nurunu kazanamamış kimseye herkesin kıskançlıkla
baktığını öğrendik.
* İşte böyle yaren,
Tanrı’ya
bağlılık terbiyesi alanın nura kavuşacağını, bu nurla aşağılardan yukarılara
çıkacağımızı öğrendik, anladık.
RAVLİ ER yazarak Googleden
okumalısın.
*
RAVLİ